שלושה משתתפים באירוע גאווה שנערך בקאנטרי באריאל נפצעו הערב (יום ה') באורח קל, לאחר שלפי החשד נערים השליכו לעברם ביצים וריססו גז פלפל. החשודים נמלטו, והמשטרה פתחה בסריקות אחריהם.
התקיפה התרחשה בעת שאם ובנה שהיו בדרכם למבנה שבו התקיים האירוע. לפתע, הם סיפרו, חשו את צריבת גז הפלפל וביצים נזרקו לעברם. הם לא הצליחו לזהות את התוקפים. המשטרה בודקת את מצלמות האבטחה במקום.
4 צפייה בגלריה
משתתפים באירוע גאווה באריאל הותקפו בביצים ובגז פלפל
משתתפים באירוע גאווה באריאל הותקפו בביצים ובגז פלפל
משתתפי האירוע אחרי התקיפה
"הגענו לאירוע, שמתי דגל על הילד שלי, כדי שהוא יוכל להיכנס לאירוע שלם עם עצמו", סיפרה האם. "לא הספקתי לסיים לקשור לו את הדגל ופשוט הופגזנו בביצים ובגז מדמיע וישר נזקקנו לשטוף במים ולהתרענן כדי שלא נסבול מזה יותר מדי זמן. הרגשתי נורא. נורא בשבילו יותר מאשר בשבילי, כי באנו לפה במיוחד בשבילו כדי שהוא ירגיש הכי שלם עם עצמו במקום הכי קרוב הביתה".
עוד הוסיפה: "הם מראים את עצמם ואת מי שהם. מותר להם ומגיע להם. אני לא יודעת אם אחזור לאירוע באריאל ספציפית, אבל לא אפסיק להגיע לאירועים כאלה כי אני חושבת שזה נותן לבן שלי את המקום הבטוח שלו להראות את מי שהוא באופן הכי שלם שלו".
משה וערן ארגמן, בני 29, דתיים המשתייכים לקהילת הלהט"ב (29), אמרו: "היה לנו חשוב להגיע לאירוע באריאל כי זו אמירה של מתן קול ונוכחות בעיר". הם ציינו כי כשהגיעו לכניסה הם הבחינו בטיפול בנפגעים: "הייתה המולה, הם הקיאו ובכו ושטפנו להם את הפנים. סיפרו לנו מה קרה ופחדנו מאוד. זה קרה בבית שלנו ואנחנו מאוימים, אבל נתאושש ולא ניתן לזה להרוס לנו".
עוד אמרו משה וערן: "אחרי התקיפה הבנו עד כמה אירוע גאווה חשוב דווקא באריאל, ואנחנו מקווים מאוד שבשנה הבאה העירייה תשתף פעולה".
4 צפייה בגלריה
משה וערן ארגמן שהגיעו לאירוע הגאווה באריאל שבו הותקפו צועדים
משה וערן ארגמן שהגיעו לאירוע הגאווה באריאל שבו הותקפו צועדים
"לא ניתן לזה להרוס לנו". משה וערן ארגמן

4 צפייה בגלריה
משתתפים באירוע גאווה באריאל הותקפו בביצים ובגז פלפל
משתתפים באירוע גאווה באריאל הותקפו בביצים ובגז פלפל
הקאנטרי באריאל, הערב
מהאגודה למען הלהט"ב נמסר: "אירוע הגאווה נערך בתמיכת האגודה למען הלהט״ב לאחר שאוניברסיטת אריאל והעירייה סירבו לתמוך באירוע. תחילה, פנו הפעילים המקומיים בעיר לאוניברסיטת אריאל וביקשו לערוך אירוע סובלנות בשטח פתוח ונענו בשלילה, לאחר מכן פנו לעירייה וגם שם נענו בשלילה.
רן שלהבי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, אמר: ״מדובר בפשע שנאה נוראי שאחריו אסור לעבור לסדר היום. זו תוצאה של הסתה ושנאה חסרת גבולות כלפי חברי וחברות הקהילה הגאה ורק בשל מי שהם. לצערנו, השנאה קיבלה גיבוי מאוניברסיטת אריאל ועיריית אריאל שסירבו לתמוך באירוע סובלנות של הקהילה הגאה המקומית.
"אנחנו דורשים התייחסות וגינוי מראש העיר ופגישה מיידית לטיפול באלימות כלפי הקהילה הגאה בעיר. לא נשתוק ולא נפסיק למחות עד שנוכל לחיות בביטחון ובשוויון במדינה שלנו".
מנכ"ל חברותא נתנאל שלר הגיב גם הוא על התקיפה: "לאחר חודש גאווה משמעותי, גדוש בסובלנות וקבלה בעשרות ערים ויישובים, נחשפנו הערב לצערנו לפשע שנאה להט"בופובי קשה וחמור באירוע הגאווה באריאל.
"באריאל קהילה להט"בית דתית הכוללת משפחות ויחידים, מבוגרים וילדים, וקהילה מקומית של 'חברותא' - כל זאת ללא תמיכת העירייה והאוניברסיטה, שאף לא תמכו באירוע והקשו על קיומו. אנו קוראים לעירייה לגנות את אירוע השנאה ולהגן על בטחונה ורווחתה של האוכלוסיה הלהט"בית בעיר".
בעיריית אריאל אמרו כי מדובר היה באירוע פרטי של הקהילה הגאה: "לצערנו הרב גורמים זרים שאינם מוכרים תקפו את המשתתפים והשליכו עליהם חפצים. העירייה מגנה בחריפות את התקיפה".