פעוטה בת 3 מתה אחר הצהריים (שני) לאחר שככל הנראה נשכחה ברכב סגור בנגב ושהתה בתוכו זמן ממושך. אביה מצא אותה ברכב הסגור והביא אותה לחבירה עם צוות מד"א שפינה אותה לבית החולים סורוקה - שם נקבע מותה.
1 צפייה בגלריה
הפצועים קשה מהדקירות ברהט מובלים לטיפול בבית חולים סורוקה
הפצועים קשה מהדקירות ברהט מובלים לטיפול בבית חולים סורוקה
בית החולים סורוקה, ארכיון
(צילום: בראל אפרים)
בשעה 15:25 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב על פעוטה שהובאה לחבירה עם צוותי מד"א בכניסה לערערה בנגב. חובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו כי היא סובלת מסימני מכת חום וביצעו בה פעולות החייאה.
חובש רפואת חירום במד"א אבו ג'אמע סיפר: "הביאו אלינו את הילדה כשהיא מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה. סיפרו לנו שהיא שהתה זמן ממושך ברכב סגור. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות וממשכות ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבה אנוש".
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בעשור האחרון (2023-2013) מתו 42 ילדים כתוצאה משיכחה או הילכדות ברכב. מתחילת שנת 2023 מתו ארבעה ילדים משיכחה או הילכדות ברכב.
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אמרה כי "שיכחת ילדים ברכב יכולה לקרות לכל אחד ואחת מאיתנו, זה קורה בגלל נתק טבעי בין הזיכרון לטווח ארוך לזיכרון לטווח קצר. היציאה מהשגרה והחזרה אליה היא אחד הגורמים המשפיעים על כך, כמו גם עייפות, סטרס והסחות דעת. אני קוראת להורים - אל תגידו לי זה לא יקרה, בסוף כל נסיעה פותחים את הדלתות האחוריות של הרכב לוודא שאף אחד לא נשאר, מתקשרים לבן או בת הזוג או מפעילים תזכורת בנייד לסוף הנסיעה. מתקינים ברכב מערכת חכמה למניעת שכחה המהווה מערך בטיחות נוסף".