אמסלם נגד נתניהו
(צילום: יאיר לוי, בחדרי חרדים)

המתקפה חסרת התקדים של ח"כ דוד אמסלם אתמול (שישי) לא הפתיעה את בכירי הליכוד, שחזו בו "מסתובב עם בטן מלאה" במסדרונות הכנסת. לפי הבכירים, מהיום שבו ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריע על זהות יו"ר הכנסת - ולמעשה תעדף את אמיר אוחנה על פניו - אמסלם מסתובב בתחושה שהדבר נובע מ"מניעים גזעניים". מחוץ לביתו אמר השר לשעבר: "נתניהו כפוי טובה, השפילו את כל האמסלמים והביטנים".
3 צפייה בגלריה
לקראת קדנציה מאתגרת? נתניהו ואמסלם
לקראת קדנציה מאתגרת? נתניהו ואמסלם
לקראת קדנציה מאתגרת? נתניהו ואמסלם
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה ה-37 במליאת הכנסת
השבעת הממשלה ה-37 במליאת הכנסת
בחירתו של אוחנה ליו"ר הכנסת הוציאה את אמסלם מכליו
(צילום: EPA)
מעבר לביקורת הפומבית החריפה שהושמעה אתמול, עולה השאלה המעניינת יותר: איך תיראה הקדנציה הקרובה בליכוד - ועד כמה יהיה קשה לקואליציה הנוכחית לעבוד לנוכח העובדה שחברים בה מתנהלים באופן עצמאי וכמחאה על החלטות ממשלה לא מגיעים להצבעות בכנסת. כך גם אמסלם, שטען במהלך השבוע כי הוא אינו חש בטוב ולכן נעדר מהמשכן.
"גם בליכוד וגם גורמים אחרים בקואליציה מכינים לנתניהו קדנציה לא פשוטה", אמר בכיר בליכוד בשיחה עם ynet. לדבריו, "אמסלם אמנם מחויב לליכוד, אבל גם הוא וגם ביטן לא פראיירים. הקרבה והחברות ביניהם חזקה מאי-פעם".
3 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
אמסלם זועם גם עליו ישראל כץ
(צילום: קובי קואנקס)
אמסלם, נזכיר, התחייב שלא יסכים לקחת חלק בממשלה אם לא מדובר בתיק המשפטים או בתפקיד יו"ר הכנסת - ונותר לבסוף ללא תפקיד. העימות האחרון, כפי שנראה אתמול מחוץ לביתו של השר לשעבר, נתפס כמתיחות שיא בין נתניהו לאמסלם.
עם זאת, אומרים בליכוד, הוא מקפל בתוכו גם סיפור נוסף: ח"כ אמסלם זעם על השר ישראל כץ, שמצד אחד אמר שידאג לציר שהלך איתו, ומצד שני לקח תפקיד וסירב לפעול נגד נתניהו ברגע האמת. זאת, צריך לציין, על אף שלא קיבל כפי שדרש את משרד החוץ כראשון ברוטציה עם השר אלי כהן, וייכנס לתפקיד רק בעוד שנה. בינתיים, כידוע, הוא ממלא את תפקיד שר האנרגיה.
בסביבת אמסלם ראו במהלך של "כפיות טובה" של כץ. השבוע הבא הוא מבחן נוסף לנתניהו, ועשוי לסמן את שיתופי הפעולה והמגמות בקואליציה החדשה שלו. לאחר שבשבוע שעבר נעדרו מההצבעות כאמור כמה חברי כנסת, בהם אלמוג כהן מעוצמה יהודית, שהתחייב שימשיך להיעדר עד שינתנו הטבות מס לתושבי הפריפריה הרחוקה, כפי שהיה עד כה. כמו כהן, עדיין לא ברור כיצד יפעלו המאוכזבים בליכוד - בהם מאי גולן שדורשת להתמנות לשרה, ודני דנון שנותר ללא תפקיד.
פורסם לראשונה: 19:51, 06.01.23