נפילה ראשונה בבית מאז החל מבצע "עלות השחר": רקטה חדרה בצהריים (יום שבת) דרך הגג לבית בשדרות, ובני המשפחה ששהו בו ניצלו אחרי שהספיקו לרוץ לממ"ד. ברוך רברגר, בעל הבית, סיפר שהפגיעה הישירה הייתה בחדר הכביסה. "שמענו צבע אדום, אני, אשתי והילדים, ורצנו לממ"ד. תוך שש-שבע שניות היה בום גדול, הייתי בטוח שזה בתוך הבית שלי", אמר בשידורי הטלוויזיה.
לדבריו, "אחרי שיצאנו החוצה ראינו שכל הבית עשן, התקרה נפלה. אבל ברוך השם שלא קרה כלום לאף אחד". הוא אמר ל-ynet כי "אני בסדר, לצערי כבר התרגלתי לזה. מדברים איתי מהעירייה, אבל מה זה כבר עוזר לנו? כל פעם יש מבצע ואז קורים כל מיני נזקים".

4 צפייה בגלריה
נפילת הרקטה בבית בשדרות
נפילת הרקטה בבית בשדרות
"הילדים סובלים מחרדה". ברוך רברגר והפגיעה בבית
(צילום: AP)
"אלה תחושות קשות, הבת שלי בת 8 והבן שלי בן 3, וגם ככה הם סובלים מחרדה", הוסיף. "אשתי בכלל, שלא נדבר. הנזק משמעותי מאוד".
רעייתו חופית סיפרה כי "היה נראה לי שפגע לי פה בבית, יצאתי מהממ"ד וחשכו עיניי. כל המטבח שלי הלך, פשוט מזעזע כל המצב הזה. לא גדלתי בשדרות, אבל מה שחווים פה אנשים פשוט מזעזע. חייבים לעשות משהו. אם היה קורה משהו? אם הילדים היו הולכים לי? אני חווה את זה כבר עשר שנים כל הזמן, אחרי שבאתי מאזור המרכז".
4 צפייה בגלריה
נזק לממ"ד
נזק לממ"ד
הנזק בדירה
עד כה נפצעו שלושה בני אדם באורח קל כתוצאה מנפילות, בהם שני חיילי צה"ל שנפגעו מפצמ"ר באשכול ואזרח שנפצע קל מנפילת רקטה במועצה. השלושה פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם הם מקבלי טיפול רפואי, ומלבדיהם לא היו נפגעים נוספים בגוף. עם זאת, מד"א טיפל מאז אמש בנפגעי חרדה.
מטחי הרקטות מרצועת עזה לאזור שדרות ועוטף עזה לא פוסקים מאז אמש, ומעת לעת משוגרות רקטות גם לטווחים רחוקים יותר. במקביל למטחי הרקטות, ממשיכה ישראל לנסות להשיג את מטרותיו של מבצע "עלות השחר" ותוקפת יעדים של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. בסביבות השעה 13:30 הפציץ חיל האוויר בניין בן 5 קומות במרכז העיר עזה. דקות לפני שהופצץ, כלי טיס ירה עליו כאזהרה בהתאם לנוהל "הקש בגג" - במטרה להביא לפינויו מאנשים.