המשטרה ממשיכה גם במהלך החג במבצע "אחריות מנצחת", ובמסגרתו נתפסו אתמול (יום רביעי) אחראית משמרת במסעדה בבת ים, שהלכה לעבודה אף שהייתה אמורה להיות בבידוד - וגם משפחה שלמה מאומתת לקורונה שהפרה את הבידוד ונסעה ברכב בחולון. במקרה אחר בחולון, נתפס חולה מאומת ששב ממסיבה בצפון יחד עם שני חבריו - וכל השלושה נשלחו לבידוד.
בתקרית בבת ים, שוטרי מרחב איילון נכנסו למסעדות כדי לבדוק שהללו עומדות בתקנות, שנותני השירות עוטים מסכה וכי בודק בכניסה מוודא שלכלל הסועדים יש אישור מתאים. באחת המסעדות הבחינו השוטרים שאין ממונה קורונה בכניסה ואין בידוק לנכנסים, ושעובדי המקום כלל לא עוטים מסכה כנדרש. כשביקשו מאחראית המשמרת להזדהות כדי לרשום דו"ח על הפרת התו הירוק, הופתעו לגלות שהיא בעצמה חייבת בבידוד.


2 צפייה בגלריה
המשטרה אתרה בבת ים אחראית משמרת העובדת במסעדה בעיר, תוך הפרת חובת הבידוד
המשטרה אתרה בבת ים אחראית משמרת העובדת במסעדה בעיר, תוך הפרת חובת הבידוד
האחמ"שית שהפרה בידוד
(צילום: דוברות המשטרה)
השוטר ביקש מאחראית המשמרת להתלוות אליו החוצה, והיא טענה שיצאה מבידוד בעקבות בדיקת קורונה שלילית שעברה. עם זאת, לא היה לה כל אישור לכך. "את גם מפרה את הבידוד, וגם בעסק אין מי שבודק תו ירוק", אמר לה השוטר. היא קיבלה דו"ח בגין הפרת התו הירוק ובגין הפרת הבידוד, והתבקשה לעזוב את המקום.
באחת התקריות בחולון, שוטרים תפסו במהלך בדיקה שגרתית במחסום משפחה שלמה שנוסעת ברכב אף שכולם בה אומתו לקורונה ונדרשים להישאר בבידוד. בתיעוד שפרסמה המשטרה נשמעת השוטרת מעדכנת אחרי תפיסת הרכב: "במהלך בדיקה שגרתית, יש לי פה רכב, הנהג חולה קורונה וגם אשתו. קיצור הוא אומר שלא שלחו לו הודעה ממשרד הבריאות לצאת מהבידוד. גם הילדים שלו מבודדים, אתה מבין? גם הילדים חולי קורונה. כל המשפחה שלו חולה קורונה".
הנהג טען בפני השוטרת שהחלים מקורונה, אף כי אין לו כל אישור לכך. אחרי שזומן לחקירה אמר הנהג שיגיע לתחנה מחר כדי לספק הסברים, והשוטרת השיבה: "לא מחר, מה פתאום? אחרי שאתה מסיים את הבידוד".
2 צפייה בגלריה
המשטרה "הורידה מהכביש" אמש בחולון רכב לבדיקה, בשל רעש מאגזוז לחץ, ובבדיקת הנהג נמצא כי הנו חולה קורונה
המשטרה "הורידה מהכביש" אמש בחולון רכב לבדיקה, בשל רעש מאגזוז לחץ, ובבדיקת הנהג נמצא כי הנו חולה קורונה
"הרגשתי שעובדים עליי". החולה המאומת ששב ממסיבה בצפון
(צילום: דוברות המשטרה)
במקרה אחר בחולון נתפס חולה מאומת שנסע יחד עם שני חבריו למסיבה רבת משתתפים בצפון הארץ, וקיים חשד שהוא הדביק אחרים סיכן את שלום הציבור. הוא זומן לחקירת משטרה, ושני חבריו נדרשו להיכנס לבידוד ולדווח למשרד הבריאות בהתאם. השלושה הונחו לשוב מיד לבתיהם עד לתום הבידוד. הנהג, אגב, עוכב תחילה לבדיקה בשל חשד לרעש מאגזוז לחץ - ורק לאחר מכן נמצא שהוא חולה קורונה מאומת ששב ממסיבה בצפון.
"אתה יודע שאתה מבצע עבירה פלילית של הפצת מחלה?", שאל השוטר את החשוד, שהשיב: "אין לי מושג". לאחר מכן אמר החשוד: "עשיתי שלושה חיסונים, זה היה נראה לי מוזר. הרגשתי כאילו עובדים עליי".
בנוסף, המשטרה איתרה אתמול בביתר עילית את אחד מתושבי העיר, חולה קורונה מאומת, כשהוא נוהג ברכב ללא סיבה מוצדקת - תוך שהוא מפר את הבידוד שבו חויב לשהות. במקרה אחר, איתרה הבוקר המשטרה במערת המכפלה חולת קורונה מאומתת שמחויבת בבידוד. בשני המקרים נשלחו החשודים חזרה לבידוד, והם קיבלו זימון להיחקר כשיסתיים.