בעיצומה של המלחמה נגד חמאס ברצועת עזה והמאבק בחזית המדינית ברחבי העולם, הצטרפו למשרד החוץ 41 צוערים חדשים שמתחילים שני קורסים – קורס צוערים מדיני (28 צוערים) וקורס צוערים חוץ-מינהלי (13 צוערים). בקורסים שנפתחו יש רוב נשי (22 לעומת 19) ורבים מגיעים מהפריפריה, בין היתר מאשקלון, דליית אל כרמל, בת ים, עתלית, חורפייש ועוד. כמו כן, ארבעה ממסיימי הקורסים הם בני העדה הדרוזית (3 נשים וגבר אחד), וצוער אחד מוסלמי.
2 צפייה בגלריה
קורס הצוערים והצוערות  המדיני
קורס הצוערים והצוערות  המדיני
קורס הצוערים המדיני
(צילום: שלומי אמסלם, משרד החוץ )
2 צפייה בגלריה
קורס הצוערים והצוערות  המנהלי
קורס הצוערים והצוערות  המנהלי
קורס הצוערים החוץ המינהלי
(צילום: שלומי אמסלם, משרד החוץ )
הכותרת
השלב הבא במלחמה נגד חמאס | נדב איל
32:21
הצוערים החדשים מגיעים מרקעים תעסוקתיים מגוונים – מנהל פרויקטים בכיר בהייטק, דוברת משרד מבקר המדינה לשעבר, מעצבת אופנה ואף סגן מפקד פלוגה בדובדבן שגויס בצו 8 והצטרף לקורס הצוערים ביומו השני, ממש מהשטח. הגיל הממוצע של הצוערים הוא 36.
פתיחת הקורסים בעת מצב חירום הובילה לביצוע התאמות מיוחדות בחטיבת ההדרכה של משרד החוץ, כגון תרחישי פעילות בעת לחימה ותמיכה בבני ובנות זוג המגויסים למילואים. אחת מהצוערות החדשות, אם לתאומים שבעלה גויס בצו 8, השתתפה בחלק מהקורסים מרחוק במסגרת תוכנית היברידית שהותאמה עבורה.
במסגרת הקורס הצוערים יבקרו בעוטף עזה והתנדבו בעבודות חקלאות בדרום.
שר החוץ אלי כהן אמר כי "המאבק בחזית המדינית במלחמת חרבות הברזל הוכיח שוב את מרכזיותו של משרד החוץ לביטחונה של מדינת ישראל. הצוערים שהצטרפו השבוע הם מיטב בנותיה ובניה של מדינת ישראל והם מייצגים את החברה הישראלית כולה – יהודים, דרוזים ומוסלמים, נציגי פריפריה ומרכז, אנשי הייטק ואנשי שירות המדינה. אני מברך את הצוערים על קבלתם לקורס הצוערים של משרד החוץ, הקורס היוקרתי ביותר בשירות המדינה, ועל הצטרפותם למשפחת משרד החוץ. אני מצפה לראות אותם כבר בקיץ הקרוב פועלים למען מדינת ישראל בנציגויות ישראל ברחבי העולם".