הקבינט המדיני-ביטחוני המורחב התכנס אמש (יום ה') כדי לדון במלחמה בעזה, כשברקע ההיערכות לאפשרות של פעולה קרקעית והאיתותים שמשמיעים בכירי המדינה וצה"ל. מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, אמר אמש כי צפוי "תמרון ארוך וקשה".

"נכפתה עלינו מלחמת פתע עם אויב אכזר שפגע בנו קשות. עצרנו ובלמנו אותו", אמר פינקלמן כשסייר ביחידות השונות המוצבות בגזרה. "התמרון הולך להעביר את הלחימה לשטח שלהם. זה הולך להיות ארוך ואינטנסיבי, טובי המפקדים והלוחמים כאן".
גם ראש הממשלה בנימין נתניהו נכח במהלך היום סמוך לרצועת עזה, כשנפגש עם חיילי גולני מגדודים 51 ו-13 באחד משטחי הכינוס. "הלוחמים האלה לחמו כמו אריות - ויילחמו כמו אריות. אנחנו הולכים לנצח בכל העוצמה". הוא הוסיף: "כל עם ישראל עומד מאחוריכם, ואנחנו ניתן את המכה הקשה לאויבים שלנו כדי שנשיג ניצחון - לניצחון!". לשאלתו, "האם אתם מוכנים?", ענו כולם יחד: "כן!".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו עם לוחמי גולני סמוך לעזה
בנימין נתניהו עם לוחמי גולני סמוך לעזה
בנימין נתניהו עם לוחמי גולני סמוך לעזה
(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
גם מכיוונו של שר הביטחון יואב גלנט נשמעה רמיזה בנוגע לכניסה קרקעית. גלנט קיים הערכת מצב בפיקוד הדרום וכשנפגש עם לוחמי גבעתי בשטחי הכינוס, אמר להם: "אתם רואים כעת את עזה מרחוק, בקרוב תראו אותה מבפנים. הפקודה תגיע".
בתוך כך, מפקד המערך המודיעיני לאיתור החטופים והנעדרים, האלוף (במיל') ניצן אלון מסר אמש הצהרה לתקשורת, ובה הבהיר שהוא וצוותיו מחויבים לחלוטין להחזיר את החטופים לישראל: "כל נפשי ומוחי בעשייה הזו, יחד עם מאות אנשים. לא נעצור לרגע, עד שנמצא כל דרך להשיב את היקרים לנו".
3 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט מדבר עם חיילים בגבול עזה
שר הביטחון יואב גלנט מדבר עם חיילים בגבול עזה
שר הביטחון יואב גלנט מדבר עם חיילים בגבול עזה
(צילום: EPA / ABIR SULTAN)
לדברי אלון, עם הקמת המערך, הגיעו אליו עשרות צוותים, הכוללים אנשי מודיעין, טכנולוגיה וגופי ביטחון, אשר יחד פועלים כל העת על מנת לייצר תמונת מצב מדויקת ככל הניתן בנוגע למצבם של מנותקי הקשר. המערך מורכב גם ממאות אנשי מילואים ומתנדבים, בהם בכירים מתעשיית ההייטק הישראלית.
במקביל, שר החוץ אלי כהן נפגש עם 22 שגרירים זרים ממדינות שאזרחיהן חטופים בידי חמאס, וביקש מהם לשתף פעולה על מנת ליצור לחץ שיביא לשחרור השבויים בהקדם. משרד החוץ מקדם גם עצומה שעליה יחתמו שרי חוץ מרחבי העולם, ואשר קוראת לשחרורם המיידי של החטופים וביקור של הצלב האדום. "פשעי החמאס הם בלתי נסלחים. חטיפת אזרחים, בהם תינוקות, ילדים, נשים וניצולי שואה, מנוגדת לכל חוק בינ"ל ולכל נורמה אנושית", אמר כהן.
3 צפייה בגלריה
קאת'י הוקול ואלי כהן
קאת'י הוקול ואלי כהן
שר החוץ כהן עם מושלת ניו יורק הוקול
(צילום: אסף אפרתי, משרד החוץ)
כהן גם סייר עם מושלת ניו יורק קת'י הוקול בקיבוץ כפר עזה. הוא הציג לה את הזוועות שביצעו מחבלי החמאס והודה לה על תמיכתה בישראל. כהן אמר כי "הקיבוץ ויישובי העוטף הם עדות אילמת למתקפת הטרור הברברית של מחבלי החמאס הגרועים מדעאש". המושלת הוסיפה: "אפשר להגדיר את המקום הזה גיהינום עלי אדמות, יום התקיפה ייזכר בהיסטוריה כהתקפה זוועתית על חפים מפשע. חייבים לכרות את ראש החמאס. נמשיך לעמוד לצד ישראל שנלחמת בטרור לטובת ביטחון אזרחיה".