1 צפייה בגלריה
שר התיירות יואל רזבוזוב עם מתאבק סומו בטוקיו, יפן
שר התיירות יואל רזבוזוב עם מתאבק סומו בטוקיו, יפן
שר התיירות יואל רזבוזוב עם מתאבק סומו בטוקיו, יפן
שר התיירות יואל רזבוזוב, שנמצא בביקור מדיני ביפן, הגיע יחד עם שגריר ישראל ביפן, גלעד כהן, לארנה לסומו שבטוקיו כדי לכבד את המסורת היפנית ולצפות בתחרויות הליגה הבכירה לסומו ("קוקוג'יקאן"). רזבוזוב אמר כי "אני בטוח שכשאנחנו נפתח את קווי התעופה הישירים בין טוקיו לתל אביב, האולם יתמלא בישראלים ומנגד ישראל תהיה מלאה בתיירים יפנים".
שגריר ישראל ביפן עדכן את רזבוזוב כי השגרירות פועלת לשחזר את ביקור מתאבקי הסומו בישראל משנת 2006. כהן נפגש עם יו"ר התאחדות הסומו היפנית, היוקוזונה המעוטר לשעבר "הוקוטומי", ומנהל ההתאחדות קואיצי אוגורומה, כדי להדק את שיתוף הפעולה בין מדינת ישראל לבין אחד מענפי הספורט הפופולריים והחשובים ביפן. בפגישה הציע השגריר שמתאבקי הסומו היפנים יגיעו שוב לביקור בישראל ויקיימו טורניר ראווה בארץ. הוקוטומי אמר שיבחנו בחיוב את ההצעה.
בשנת 2006 הגיעה לארץ משלחת של 15 מתאבקי סומו יפנים לביקור נדיר, למרות שמשלחות לוחמי הסומו כמעט שלא יוצאות מיפן. הביקור התקיים תחת הכותרת "אחווה ושלום" במטרה לקדם ולחזק את מערכת היחסים והתיירות בין המדינות.
משלחת לוחמי הסומו הורכבה מ-15 נציגי ה"אורווה" (הכינוי לקבוצות השונות של לוחמי הסומו ביפן) "סאדוגאטאקה", בראשות לוחם הסומו המיתולוגי אקס-קוטונו-וואקה. כמו כן, הגיעו לארץ קוטואושי הבולגרי (ב"דרגת אוזקי"), סלברטאי-על ביפן וברחבי העולם, וקוטומיצקי (ב"דרגת סקיוואקה") וקוטושוגיקו. המשלחת סיירה באתרי תיירות ברחבי הארץ כולל בכותל המערבי.
לפני כן, בפגישת עבודה עם שר התיירות היפני טטסו סאייטו (Tetsuo Saito) עדכן השר רזבוזוב את מקבילו היפני כי "חברת אל-על נערכת להפעיל טיסות ישירות בקו תל אביב-טוקיו החל ממרץ 2023, ולפי הערכתי מכירת הכרטיסים תחל בשבועות הקרובים".
רזבוזוב דן בטוקיו גם בנושא התיירות היפנית לישראל. במשרד התיירות מקווים שהפעלת קו התעופה הישיר תביא לגידול במספר התיירים היפנים המגיעים לארץ, שכיום נמוך מאוד. לפני הקורונה ביקרו מדי שנה בישראל כ-26 אלף יפנים וכ-44 אלף ישראלים ביפן.