מנהיג חמאס בחו"ל חאלד משעל, מי ששימש כראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור במשך כ-21 שנה, התראיין אמש (חמישי) לרשת אל-ערבייה הסעודית - אלא שבאופן לא שגרתי, במהלך הריאיון המגישה החלה לנזוף בו. "אתה טוען ש'ההתנגדות לגיטימית' בעיניכם אבל מה שראה העולם המערבי במסכי הטלוויזיה שלו היה פגיעה של תנועת חמאס באזרחים ישראלים", אמרה.

1 צפייה בגלריה
"ישראל תהרוג אותנו גם אם לא היינו מתנגדים, איראן מספקת לנו ניסיון בקרב הזה"
"ישראל תהרוג אותנו גם אם לא היינו מתנגדים, איראן מספקת לנו ניסיון בקרב הזה"
"ישראל תהרוג אותנו גם אם לא היינו מתנגדים, איראן מספקת לנו ניסיון בקרב הזה"
(צילום: EPA, AFP)
היא הוסיפה: "העולם משווה את התנועה שאתה אחראי בין היתר על תדמיתה בחו"ל לדאעש". משעל מצידו השיב לטענות כי "נתניהו המציא שקר והעולם המערבי מאמין לו".
בריאיון טען משעל כי "ישראל תהרוג אותנו - בין אם היינו מתנגדים או לא". לדבריו, חמאס מחזיקה במספיק "חיילים שבויים" מישראל כדי שארגון הטרור יוכל לנהל משא ומתן על שחרור כל האסירים הביטחוניים שמוחזקים בבתי הכלא בישראל.
לדבריו, מתקפת הפתע של חמאס על ישראל ובעיקר יישובי העוטף והדרום הייתה "מהלך מחושב שחמאס מודע לחלוטין להשלכותיו". עם זאת הוא הודה: "חיזבאללה ואיראן מספקים לנו תמיכה בנשק, ניסיון וטכנולוגיה בקרב הזה, אבל אנחנו דורשים מהם יותר. אנחנו מרוצים מהעמידה של מדינות ערב לצידנו, אבל קוראים להם לספק תמיכה".
הוא התייחס גם לפגיעה באזרחים ברצועת עזה ואמר כי "חמאס והזרוע הצבאית שלו ממקד את התנגדותו בכוחות הכיבוש ובחיילים, אבל בכל המלחמות יש כמה נפגעים אזרחיים". עם זאת, סירב לקבל אחריות על הפגיעה בעזתים - כמו למשל בפיצוץ בבית החולים בעיר עזה מוקדם יותר השבוע: "אנחנו לא מכוונים על האזרחים בכוונה, למרות שהנשק שלנו לא מתקדם מספיק, בעוד שלישראל יש נשק אמריקני".
הוא תקף את ארה"ב, יממה לאחר ביקור ההזדהות ההיסטורי של הנשיא ג'ו ביידן, והאשים את ממשלו בהיעדר מוסר ואנושיות. "הם לא רואים את בתי חולים והמסגדים שנפגעים ואת פשעי המלחמה של הצבא הציוני על אדמת עזה", הוסיף.