יעקוב סיאם, רוכב אופנוע בשנות ה-30 לחייו מכפר עקב, נהרג הבוקר (יום שישי) מפגיעת רכב בדרך בגין, באזור מחלף בן ציון בירושלים. לפי המשטרה, נהג הרכב הפרטי נמלט מהמקום, והתאונה נחקרת כחשד לפגע וברח.
2 צפייה בגלריה
יעקוב סיאם וזירת האירוע הפגע וברח
יעקוב סיאם וזירת האירוע הפגע וברח
יעקוב סיאם וזירת האירוע הפגע וברח
( צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
2 צפייה בגלריה
הזירה בה נהרג רוכב אופנוע בירושלים
הזירה בה נהרג רוכב אופנוע בירושלים
הזירה בירושלים
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
"שוטרי תחנת לב הבירה ובוחני תאונות הדרכים של מחוז ירושלים החלו בחקירת נסיבות התאונה תוך איסוף ממצאים וסריקות אחר החשוד שנמלט מהמקום", נמסר מהמשטרה.
הדיווח על התאונה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים בשעה 05:52. חובשים ופרמדיקים של הארגון פינו אותו לבית החולים שערי צדק כשהוא במצב אנוש, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
הפרמדיקית תאיר עסיס סיפרה: "הגענו למקום וראינו אופנוע מפורק על הכביש. במרחק של כ-20 מטר ממנו שכב הרוכב, שהיה מחוסר הכרה וסבל מחבלה רב-מערכתית. הוא היה ללא נשימה וללא דופק. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים תוך פעולות החייאה - ושם נקבע מותו".
בתוך כך, המשטרה סורקת גם אחר חשוד בדריסת מתנדב משטרה בירושלים. התקרית אירעה באזור הרחובות בן צבי-רבין בעיר, שם פעל המתנדב יחד עם כמה שוטרים. הם עיכבו את הנהג לבדיקה שגרתית בצד הדרך ובשלב מסוים התעורר אצלם החשד כי הוא נוהג תחת השפעת אלכוהול. הם החליטו לבצע לו בדיקת "ינשוף" שבודקת את ריכוז האלכוהול בדם, ובמהלכה הוא לחץ על דוושת הגז ונמלט מהמקום במהירות, תוך דריסת המתנדב.
כתוצאה מהדריסה פונה מתנדב המשטרה לקבלת טיפול בבית חולים במצב בינוני. כוחות משטרה נוספים בפיקוד מפקד מרחב ציון תת-ניצב רונן עובדיה הוזעקו לאזור, החלו בסריקות ובביצוע פעולות נוספות לאיתור ולמעצר החשוד בדריסה.