2 צפייה בגלריה
סמוטריץ', נתניהו ובן גביר
סמוטריץ', נתניהו ובן גביר
(צילום: EPA, AFP)
ראשי רשויות ביהודה ושומרון יקיימו מחר (שלישי) ב-10:00 מחאה מול משרד ראש הממשלה בירושלים, בעקבות מה שהגדירו "התגברות הטרור ביהודה ושומרון". המחאה מגיעה אחרי הפיגוע בדרום הר חברון שבו נרצחה בת שבע נגרי. "המצב בלתי נסבל. אנחנו דורשים לשנות את התפיסה הביטחונית", אמרו.
בהודעת ראשי הרשויות נכתב: "המצב בלתי נסבל. אנחנו דורשים לשנות את התפיסה הביטחונית. העלייה המתמשכת באירועי הטרור הרצחניים מראה כי התפיסה הנוכחית כשלה ויש לשנותה ומהר". בין ראשי הרשויות שיפגינו מחר: ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן וראש המועצה האזורית הר חברון יוחאי דמרי ונוספים.
ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ אמר : "ככה אי אפשר להמשיך. דם יהודי נשפך והטרור הרצחני גובה מאיתנו מחיר נורא ואיום. התרענו והזהרנו כי תפיסת הבטחון הנוכחית לא עוצרת את פיגועי הטרור. התפיסה לפיה רודפים אחרי המחבל הבודד פשוט כשלה. אנחנו דורשים בטחון. דורשים שתושבים שלנו יוכלו לחיות כאן בשלום. זה מינימום שצה"ל והממשלה חייבים לספק לאזרחים".
2 צפייה בגלריה
אייל זמיר, יוסי דגן וישראל גנץ
אייל זמיר, יוסי דגן וישראל גנץ
ישראל גנץ (ראשון מימין) ויוסי דגן (שני משמאל). מוחים על התגברות הטרור ביהודה ושומרון
(צילום: דוברות משרד הביטחון)
ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "עוד יום נורא להתיישבות ולמדינת ישראל כולה. פיגוע רודף פיגוע, עוד הלוויות, עוד יתומים, נורא. אני שולח תנחומים למשפחות והחלמה מהירה לפצועים. לא נוכל לקבל את המצב הזה, לתושבי יהודה ושומרון כמו לשאר תושבי המדינה מגיע ביטחון - לא שתקנו בעניין לממשלות בעבר, ולא נשתוק לממשלה הזאת. העם דורש מהממשלה להפוך את השולחן".
ההפגנה המתוכננת מגיעה במקביל לקריאות הפעילים בהתנחלויות לצה"ל לפעול באופן יותר תקיף וליזום פעולות התקפיות מול הטרור הפלסטיני. ביהודה ושומרון פורסמה היום כרזה נגד אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס לאחר הפיגוע. בכרזה שהופצה ברשתות החברתיות קראו "לפטר את פוקס עכשיו", והפיצו את תמונתו לצד תמונותיהם של חלק מהנרצחים בפיגועים האחרונים.