1 צפייה בגלריה
עמוס לויטוב עם ילדיו עידן ועילם
עמוס לויטוב עם ילדיו עידן ועילם
"הטראומה לא עזבה אותו מעולם". עמוס לויטוב עם ילדיו עידן ועילם
(באדיבות המשפחה)
עמוס לויטוב, נווט הקרב שנפל בשבי המצרי במלחמת ההתשה, הלך לעולמו אתמול (חמישי) בגיל 73. לויטוב התמודד עם מחלת הסרטן בפעם השביעית, ולאחרונה משפחתו יצאה בקמפיין מימון המונים בניסיון להציל את חייו.
לויטוב נפל בשבי המצרי במהלך תקיפת עומק במלחמת ההתשה, אחרי שמטוסו הופל. הוא היה אז רק בן 20. לויטוב הוחזק בשבי המצרי במשך כשלוש וחצי שנים, עד לסוף מלחמת יום הכיפורים, ועבר עינויים קשים. למרות הכול, עם שחרורו הוא שב לפעילות מבצעית ואף השתתף במלחמת לבנון הראשונה.
במהלך השנים ניצח לויטוב שש פעמים את מחלת הסרטן. הפעם השביעית הייתה קשה מנשוא והכריעה את גופו. אמש כאמור הוא נפטר בגיל 73. בנו עידן אמר היום בכאב: "כמו גיבור אמיתי, הוא נלחם ולא ויתר. הוא לא הפסיק להאמין שגם הפעם הוא ינצח. לאורך כל הדרך הוא דאג שלא להיות לנטל ולא להתלונן על כלום".
"אבא יחסר לנו מאוד", אמר. "הנכדים והילדים כבר מתגעגעים אליו. אנחנו מתנחמים שלפחות עכשיו הוא הגיע אל המנוחה. ללא כאבים או סבל, וללא המשקעים והסיוטים זכר לשבי ולטראומה שלא עזבה אותו מעולם. אוהבים אותך אבא".
עידן, יחד עם אחיו עילם, יצאו בקמפיין גיוס המונים לפני כמה שבועות בניסיון להציל את חייו של לויטוב, שטופל בטיפול חדשני שלא נמצא בסל התרופות. את עמוס זה ריגש מאוד. בשיחה עם "ידיעות אחרונות" אמר לפני כשבועיים: "אני מתמודד. כרגע אני על כיסא גלגלים, אבל אני אופטימי, כי אם אני לא אהיה אז חבל לי על הזמן. ההתגייסות מאוד מרגשת. לעם היהודי יש לב גדול. אני מקבל תרומות עם ברכות ומסתבר שזה מחמם את הלב לדעת שאוהבים אותך".
הלווייתו של לויטוב תתקיים ביום ראשון בשעה 18:00 בערב בבית העלמין בכפר שמריהו. עקב מגבלת מקום וקורונה, המשפחה תערוך את הלוויה בפורום מצומצם של משפחה וחברים. בניו של עמוס, עידן ועילם, ביקשו לתאם עימם מראש ביקורים בשבעה שתתקיים בחיק המשפחה.