תושבי החוף המזרחי של ארצות הברית נערכים לסופה "קינן" שתגיע היום (שבת) לשיאה כשהיא מלווה ברוחות במהירות של 113 קמ"ש, ולפי התחזית תביא גם שלג כבד שייערם עד לגובה של כ-60 ס"מ. מושלי המדינות ניו יורק, מרילנד, מסצ'וסטס וניו ג'רזי כבר הכריזו על מצב חירום, הזהירו את תושביהם משיבושים באספקת החשמל וקראו לציבור להימנע מלצאת מהבית ביומיים הקרובים.
4 צפייה בגלריה
סופה סערה ארה"ב גשם הכנות גשם שלג
סופה סערה ארה"ב גשם הכנות גשם שלג
ממלאים שקי חול
(צילום: EPA)
החזאים בארה"ב צופים שהשלג הכבד ביותר יירד במסצ'וסטס, ובכלי התקשורת מזכירים את הסופה הקשה שאירעה ב-1978, אז נערמו קרוב ל-70 ס"מ של שלג בבוסטון, והתושבים נותרו לכודים בבתיהם במשך שבוע. "זאת הולכת להיות סופה גדולה, אולי אחת הגדולות שהיו כאן בשנים האחרונות", אמר המושל צ'רלי בייקר במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס לקראת הסופה. "תנאי הדרך אמורים להיות כמעט בלתי-אפשריים לנסיעה, אנחנו מפצירים בכולם - תישארו בבית היום ומחר". גם מושלת ניו יורק, קת'י הוקול, קראה לתושבי מדינתה להימנע מלצאת לכבישים.
4 צפייה בגלריה
סופה סערה ארה"ב גשם הכנות גשם שלג
סופה סערה ארה"ב גשם הכנות גשם שלג
החזאים מזהירים מעשרות ס"מ של שלג
(צילום: EPA)
בחלק מהמקומות השלג כבר החל לרדת - ובתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת נראו התושבים נוהרים לחנויות ומרוקנים את המדפים ממצרכים לקראת הימים הסוערים. היועצת לביטחון המולדת, אליזבת שרווד-רנדל, מסרה כי הממשל עוקב מקרוב אחר התקדמות הסופה כדי להיערך להשלכותיה - והבטיחה שהוא יספק את הסיוע הנדרש לכל התושבים.
עד כה הספיקו חברות התעופה לבטל קרוב ל-5,000 טיסות ולדחות יותר מ-8,000. על רקע אזהרת השירות המטאורולוגי מפני רוחות סוערות והצפות באזורים הסמוכים לחופי האוקיינוס האטלנטי, גם חברת הרכבות אמטרק ביטלה את כל נסיעותיה באזור.
במרילנד הורה המושל לארי הוגן להיעזר במשמר הלאומי, ובניו יורק פרסו קרוב ל-1,800 מפלסות שלג. גם בווירג'יניה, שמוקדם יותר החודש התמודדה עם מאות נהגים שנתקעו בכביש 95 בגלל סערה, הנחה המושל גלן יונגקין להתכונן לקריסת עצים, הצפות קשות והפסקות חשמל ממושכות.
בקונטיקט, הצפונית לניו יורק, נעזרו במשאיות שהובילו חול לטובת מילוי שקים ייעודיים לתושבים - אך בממשל המקומי הודו כי מאחר שהתחזית מלמדת שהשלג הכבד ייערם במהירות, ייתכן שגם זה לא יספיק. לפי התחזית מהבוקר, שיא הסערה יהיה מחר - ואחר כך היא תתקדם לעבר קנדה, שכבר מתחילה להיערך להגעתה.