חשד שקצין בכיר בצה"ל הותקף על ידי יהודי. כך נודע ל-ynet. בית משפט השלום בירושלים שחרר בתנאים מגבילים חשוד בתקיפת סמח"ט בנימין אתמול (רביעי), במהלך עימותים שפרצו בין מתנחלים לפלסטינים באזור הכפר בורקה.
על פי עדות הסמח״ט, החשוד - תושב חיפה - תקף אותו, וכתוצאה מהתקיפה הטלפון הנייד שלו נפל. במסגרת החקירה חשוד נוסף נחקר ושוחרר בתנאים מגבילים.

השופט עמיר שקד כתב בהחלטתו: "החשדות מעלים כי מדובר בתקיפה של סמח"ט בנימין, אשר כשאר חיילי צה"ל עושה עבודתו נאמנה, לילות כימים, לשם ביטחונה של מדינת ישראל". החשוד שנעצר מיוצג על ידי עו"ד דניאל שימשווילי מארגון חוננו.
על פי טענת המתנחלים, האירוע החל כאשר רועה צאן יהודי הותקף על ידי פלסטינים באלות ובאבנים, סמוך למאחז עוז ציון. הרועה, שהבחין בפלסטינים מתקרבים לכיוונו עם אבנים ואלות, הזעיק את כוחות הביטחון ובמקביל את חבריו מהגבעה. בתוך דקות הגיעו למקום כוחות צה"ל שחצצו בין הצדדים ואף ירו לעבר מתפרעים פלסטינים.
1 צפייה בגלריה
דרך מאחז עוז ציון
דרך מאחז עוז ציון
סמוך למאחז עוז ציון
(צילום: אלישע בן קימון)
עוד קודם לכן התברר כי בכפר הוצתו, ככל הנראה על ידי יהודים, כמה כלי רכב ומחסן. גם בכפרים א-לובן א-שרקייה ואל-מוג'ייר שבאזור בנימין. הוצתו כלי רכב ורוססו כתובות.
לפי הבקשה להארכת מעצר, "סמח"ט בנימין הגיע לאזור, ובמרדף אחר מתנחלים, חלקם רעולי פנים, הוא הותקף על ידי החשוד שאף שבר לו את הטלפון. החשוד נחקר בגין תקיפת חייל, הפרת הסדר הציבורי, נזק לרכוש במזיד והצתה".
כזכור, באוגוסט האחרון נהרג קוסאי מעטאן, פלסטיני תושב בורקה, במהלך עימותים עם מתנחלים באזור. העימותים הללו הופכים תכופים יותר ויותר נוכח הקמתן של חוות חקלאיות בשטחי C ברחבי יהודה ושומרון. רועי הצאן היהודים רועים את עדרם בקרבת כפרים וכך גם הפלסטינים, דבר שמייצר עימותים שמסתיים לא פעם בנפגעים.
עורך דינו של החשוד מסר: "חרף בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של מרשי ב-חמישה ימים, בית המשפט דחה את הבקשה ומורה על שחרורו עוד היום. הקשר בינו לבין החשדות לא קיים, הינסיון להוציא את האירוע מהממדים האמיתיים שלו כשל".