מייסדת ומובילת תנועת "בונות אלטרנטיבה", מהארגונים העומדים בראש ההתנגדות למהפכה המשפטית, עוכבה הבוקר (חמישי) לחקירה במהלך מחאה מחוץ לביתה של השרה לקידום מעמד האישה מאי גולן - ושוחררה כעבור זמן קצר לצד פעילה נוספת. עיכובה לחקירה אירע שעות לפני שהממשלה תדון בהגבלות במרחב הציבורי בעקבות ההפגנות מול בתיהם של חברי קואליציה.
בארגון אמרו כי שוטרים שהגיעו למקום סירבו לאפשר לפעילות המחאה להגיע אל סמוך לביתה של השרה גולן, וטענו כי כעבור דקות נעצרה מובילת המחאה, מורן זר קצנשטיין.
4 צפייה בגלריה
מייסדת ומובילת תנועת בונות אלטרנטיבה מורן זר קצנשטיין נעצרה משטרה משטרת ישראל למחות מתחת לביתה של השרה מאי גולן
מייסדת ומובילת תנועת בונות אלטרנטיבה מורן זר קצנשטיין נעצרה משטרה משטרת ישראל למחות מתחת לביתה של השרה מאי גולן
העימות ליד בית השרה גולן
4 צפייה בגלריה
מורן זר קצנשטיין
מורן זר קצנשטיין
מורן זר קצנשטיין
(צילום: טל שחר)
המחאה התקיימה, בין היתר, בשל אמירתה של גולן בכנסת: "לא הגעתי לקדם את האג'נדה של נשות הכותל או את הכאוס של הגברת שקמה ברסלר. אין בידיי את ההכשרה המקצועית לסייע לנשים שמתחפשות לשפחות".
הפעילות תקפו: "הצרה לקידום מעמד האישה פוגעת במו ידה במאבק למען זכויות נשים במדינת ישראל. היא חשבה ששפחות הן נשים כנועות, אנחנו באנו לגרום לה להתעורר ולהבין שהיא, כמו כל הנשים בישראל, הבאה בתור להיפגע מהחקיקה האנטי-דמוקרטית המטורללת הזו. זו קריאת השכמה לשרות ולח"כיות הרדומות". הן הוסיפו: "עשינו את הדבר הנורא מכל והגענו להפגין עם פעמונים - מחאה חוקית ובלתי אלימה. באנו להזכיר לגולן שהיא יכולה להיות הנפגעת הבאה מהחקיקה האנטי דמוקרטית המסוכנת הזו".
אחת המפגינות ציינה: "אני גאה בכל האנשים שעמדו מתחת לבית ולא זזו. לא היו צריכים לעכב ולעצור אותנו, וגם השוטרים יודעים את זה. הם הגדירו את ההפגנה הזאת כ'לא חוקית', ואין שום סיבה לעשות זאת. עשינו את הכול לפי החוק, לא הייתה שום סיבה לעצור אותנו".
קבוצת "כוח קפלן" מסרה: "מניעת הפגנות נגד השלטון כי זה לא נעים לו, יש רק בדיקטטורה. אנחנו נחושים, ומכאן רק נגביר. הניסיון לדכא את המחאה ולפגוע בחופש הביטוי ייכשל כישלון חרוץ, כך גם חוקי הדיקטטורה. נפגין בקפלן וברחבי הארץ, נגיע לכל מקום ובכל שעה, לכל ח"כ ושר, לכל כנס ולכל אירוע, וביום שני הקרוב נמלא בהמונינו את נתב"ג במפגן מחאה שטרם נראה. זה הזמן להתנגד".
4 צפייה בגלריה
הפגנת אחים לנשק מול ביתו של יריב לוין מודיעין
הפגנת אחים לנשק מול ביתו של יריב לוין מודיעין
מפגינים מול ביתו של לוין, שלישי
(צילום: יאיר שגיא)
4 צפייה בגלריה
מחאת המילואימניקים מול ביתו של יריב לוין
מחאת המילואימניקים מול ביתו של יריב לוין
(צילום: יאיר שגיא)
הבוקר יכנס ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון בנושא הגבלות במרחב הציבורי, בעקבות מה שהוגדר על ידי בכירים בממשלה כ"התקפות והתפרעויות נגד פוליטיקאים מול אוזלת יד של מערכת שלטון החוק". לדיון הוזמנה גם היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה. בכירים בממשלה אמרו: "אין לנו בעיה עם הפגנות. הבעיה עם תקיפות והתפרעויות נגד פוליטיקאים".
הדיון יכונס על רקע המחאה מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין השבוע, והפגנות נגד המהפכה המשפטית סמוך לבתים של חברי קואליציה נוספים.
ביום שלישי בבוקר עצרה המשטרה שישה מפגינים במחאה מול ביתו של לוין, שבמהלכה נעשה שימוש במסוק משטרתי. המפגינים חסמו את הכניסה לרחוב עם גדרות תיל וצמיגים ונשאו מיצג דמוי נקניקייה שכותרתו "ממעדניית יריב לוין - זה כבר לא סלמי". אחרי המעצר הראשון המוחים הרימו ידיים, הקיפו את ניידות המשטרה שהגיעו לרחוב - ואף פתחו בעימותים מול שוטרים. בתגובה, השתמשו השוטרים בגז מדמיע, ומפגינים תועדו מטפלים בשוטר שנפגע מהגז שריסס.