נער בן 14 מיישוב בגליל ששמע את זעקותיה של אימו כשאביו תקף אותה באכזריות יצטרך לעמוד על דוכן העדים ולספר את שאירע לאחר שהפך לעד התביעה המרכזי במשפט נגד האב.
מסכת ההתעללות של האב, שהואשם בכליאת שווא ושורת תקיפות ואיומים נגד אם בנו, נחשפה בימים האחרונים לאחר שהאישה הגיעה לאחת מתחנות המשטרה בצפון וביקשה לשבור את קשר השתיקה סביב התנהלותו האלימה של בן זוגה.
בכתב האישום שהוגש נגד הגבר נכתב כי ב-4 באוקטובר פרץ בינו לבין אשתו ויכוח, שבמהלכו נעל אותה בביתם ונטל ממנה את הטלפון הנייד. האב משך בשיערה והעלה אותה לקומה השנייה של הבית - שם נעל אותה בחדר הילדים בזמן שתקף אותה באגרופים והיכה את גבה.
1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
המשטרה ביקשה לעצור את האב עד תום ההליכים המשפטיים נגדו
(צילום: shutterstock)
"בנסיבות אלה האישה צעקה, אך הוא הצמיד כרית לפניה ואמר לה שהוא רוצה לרצוח אותה", תיאר כתב האישום. אז, גרר אותה לשירותים ואיים עליה שאם תתלונן נגדו במשטרה - ירצח אותה.
רס"ר איאל אסעד, חוקר בכיר לענייני אלימות במשפחה במחוז הצפון של המשטרה שטיפל בתיק, אמר כי האישה החליטה להגיע לתחנת המשטרה שלושה ימים לאחר התקיפה הקשה. "היא כבר הגישה בעבר כמה תלונות על אלימות מצד בעלה, אולם בלחץ המשפחה תמיד ביטלה אותן", אמר אסעד. "אחרי המקרה הזה היא הרגישה שרמת האלימות עלתה שלב - ושהוא עומד לרצוח אותה. הפעם תלונה מגובה בעדויותיהם של שני ילדיהם, שהיו עדים לאלימות כלפיה".
רס"ר איאל אסעד, חוקר אלימות במשפחה במחוז צפווןרס"ר איאל אסעדצילום: דוברות מחוז מצפון
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של הבעל עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, שמתנהלים בבית משפט השלום בעכו. עורך הדין יוסף שלבי, שמייצג את הבעל, מסר בתגובה כי מרשו טוען לחפותו, והדגיש כי מדובר ב"אזרח נורמטיבי וללא כל עבר פלילי". הסנגור ציין כי האיש הוא "בעל למופת לאשתו ואב למופת לילדיו, ואין תיעוד רפואי שמחזק את טענותיה. הבעל ביקש להתגרש ונפל קורבן לתלונת שווא, נפעל לשחרורו המיידי".
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.