2 צפייה בגלריה
ליאור בן יוסף
ליאור בן יוסף
כלוא מאוקטובר. בן יוסף
בית משפט בטייוואן סירב הבוקר (רביעי) לשחרר למעצר בית את ליאור בן יוסף, ישראלי בן 31 שנעצר בחודש אוקטובר 2021 בחשד למעורבות בתקרית אלימה במדינת האי. הקונסול הישראלי בטייוואן ליווה את בן יוסף לאורך הדיון - חרף סכסוך העבודה במשרד החוץ ובעקבות בקשתם של בני משפחת העצור.
השופט קבע דיון נוסף לחודש הבא, אולם לא ברור אם מדובר יהיה בדיון הסופי בפרשה. הקונסול התחייב שאם ישוחרר, לא יונפקו לבן יוסף מסמכים שיאפשרו את חזרתו לישראל - אולם בכל זאת השופטים סירבו לשחררו למעצר בית, זאת לאחר שהתביעה טענה כי ישנם עדים שטרם נחקרו וראיות שלא הוצגו.
בן יוסף, כאמור, מוחזק במעצר עוד מחודש אוקטובר בעקבות טענות לאירוע אלים שבו היה מעורב - ואז נדקר ונפצע. הוא חשוד בשני סעיפים של תקיפה ושוד. מאז מעצרו נאבקים בני משפחתו - בסיוע השגרירות הישראלית - לשחררו.
בימים האחרונים, עם החרפת סכסוך העבודה וההליכים הארגוניים שננקטו על ידי עובדי משרד החוץ, ניתן מענה רק לבקשות של אסירים ישראלים בחו"ל לפי הנוהל הקונסולרי - ביקור קונסול במאסר מדי שישה חודשים בלבד.
במקרה של בן יוסף, פנו בני המשפחה לוועדת החריגים של המשרד - וזו אישרה, נוכח הנסיבות החריגות, את השתתפותו של הקונסול בדיון. הוא, מצידו, הגיע לדיון במטרה לוודא את מיצוי הזכויות המשפטיות של האסיר, וגם על רקע החשש הכבד למצבו הבריאותי שהולך ומידרדר.
בינתיים, הסכסוך במשרד החוץ מחריף. הנהלת המשרד שלחה מברק לעובדים שבו התבקשו להצהיר כי הם לא בעיצומים, ומי שלא יעשה כן עלול לחוות פגיעה בשכרו. בוועד זעמו וטענו כי במקום לפתור את הבעיות של העובדים - ההנהלה מאיימת עליהם בהורדת שכר. "שר החוץ יאיר לפיד, לא עדיף במקום לאיים על העובדים שלך פשוט לשבת עם נציגי העובדים ולהתחיל לפתור את הבעיות במשרד?", טענו.
מוועד עובדי משרד החוץ נמסר: "המשך ההתעלמות מכל בקשתנו למשא ומתן ללא תנאים מוקדמים מובילה להחרפת הצעדים עד כדי שביתה במשרד. האחריות לכך כולה רובצת על כתפם של שר החוץ ואנשי משרד האוצר שסירבו לידנו המושטת לשלום.
"בכל מקרה דחוף ניתן לפנות לוועדת החריגים באמצעות חדר המצב של משרד החוץ 02-5303155 וכל פניה תיבחן לגופה. הגיע הזמן לשים סוף למשבר ולניסיון לנצל את המחויבות של עובדי משרד החוץ לשליחותם, במטרה למנוע מהם את הזכויות הבסיסיות בתנאי ההעסקה ובתשלום השכר".