שידור חי מפעולות החילוץ במרוקו (צילום: רויטרס)

מבצע החילוץ שמרתק מדינה שלמה: כוחות החילוץ הרבים שהוזעקו לכפר איגראן שבצפון מרוקו כדי לחלץ את הילד רייאן בן החמש שנפל לבאר לפני ארבעה ימים הגיעו לשלב הקריטי ביותר של החילוץ. אחרי שהצליחו להגיע לעומק של 32 מטרים שנחפרו במקביל למחילה העמוקה שבה נלכד הילד, כעת במקום פועל צוות מהנדסים מומחים שיצטרכו לקדוח מחילה אופקית באורך של שלושה מטרים כדי לחלץ את הילד. מבצע החילוץ נמשך כבר יותר מ-80 שעות. צפו בשידור הישיר מהזירה.

9 צפייה בגלריה
מרוקו ניסיון חילוץ ילד בן 5
מרוקו ניסיון חילוץ ילד בן 5
המחלצים במרוקו
(צילום: AFP)
9 צפייה בגלריה
ניסיון חילוץ של ילד ב-5 שנפל לבור במרוקו
ניסיון חילוץ של ילד ב-5 שנפל לבור במרוקו
אלפי תושבים הגיעו לעודד את המחלצים
(צילום: AP)
אחרי יותר מ-70 שעות של חפירות וקידוחים שהתבצעו בזהירות כדי שלא לגרום לקריסת קרקע על הילד, גורמים ברשויות המקומיות אמרו אמש (שישי) לסוכנות הידיעות המרוקאית MAP כי צוות המומחים בודק גם את הקרקע מסביב לבאר עצמה, שנחפרה לפני כמה שנים טובות, כדי לוודא שעבודות החילוץ לא יפגעו בילד.
עימאד פהמי, מתנדב בסהר אדום שהגיע לזירה, אמר מוקדם יותר כי הוא הצליח לשוחח עם הילד. "הצלחתי לתקשר עם רייאן ושאלתי אותו אם הוא שומע אותי. הייתה תשובה. חיכיתי דקה וראיתי שהוא התחיל להשתמש בחמצן".
אלפי תושבים מודאגים הגיעו מהאזור כדי לתמוך במשפחתו של רייאן ובמחלצים, ושורה ארוכה של מכוניות השתרכה מחוץ לכפר הסמוך לבאר. בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח כי עוד לפני הקידוחים המסיביים באדמה, המחלצים דאגו לבדוק את הקרקע ולייצב את האזור. על אף הכלים הכבדים בזירה, מדובר במבצע מורכב ואיטי מחשש לקריסות קרקע.
"אנחנו כבר נגיע אליו, עבדנו קשה מאוד במשך שלושה ימים", סיפר הממונה על המחלצים, עבד אל-סלאן מקודי. "העייפות מורגשת, אבל הצוות שלנו לא מפסיק לעבוד". מעת לעת, בשידורים החיים שנפתחים מאזור הבאר, נשמעים התומכים הרבים מוחאים כפיים כדי לעודד את המחלצים.
9 צפייה בגלריה
ילד בן 5 תקוע בור באר מרוקו
ילד בן 5 תקוע בור באר מרוקו
דחפורים ומהנדסים מומחים בזירה
(צילום: AFP)
"אנחנו פה כבר שלושה ימים", אמר אחד מתושבי האזור. "רייאן הוא מהמחוז שלנו - ואנחנו מתפללים לאל שייצא בחיים. לא נעזוב עד שלא יוציאו אותו מהבאר". דובר הממשלה מוסטפא בייטאס הוסיף כי "ליבנו עם המשפחה, אנחנו מתפללים שהילד יימצא במהירות האפשרית".
אביו של רייאן, חליד אגוראם, סיפר כי הוא חיפש אותו במשך שעות ביום שלישי לפני שגילה שבנו נפל לבאר. האמא, וסימה חרשיש, אמרה בדמעות לכלי התקשורת המקומיים: "אני מתפללת לאלוהים ומתחננת שהוא ייצא מהבאר בריא ושלם. בבקשה אלוהים, הקל על כאביי ועל כאביו בחור המאובק הזה".
פורסם לראשונה: 23:26, 04.02.22