3 צפייה בגלריה
עמית חכים
עמית חכים
עמית חכים
(צילום: שי מוגילבסקי)
עמית חכים (48), מדריך אומנויות לחימה מבאר שבע, נעצר לפני כשבועיים בחשד שביצע מעשה מגונה בנערה שאותה אימן - שבע שנים לאחר שכבר הורשע בביצוע מעשים מגונים בשתי חניכות שלו ונשלח לארבע שנות מאסר.
חוקרי תחנת באר שבע של מרחב הנגב פתחו בחקירה ב-13 ביוני, בעקבות דיווח על חשד כי חכים ביצע עבירת מין בחניכה שלו במועדון קרב מגע בבאר שבע. הוא נעצר והמשטרה פתחה בחקירה, שממנה עלה כי ביצע לכאורה את העבירות במסגרת אימון אישי שהעביר לנערה, שגילה מתחת לגיל 16.
בית משפט השלום בבאר שבע הורה לקיים את הדיונים בדלתיים סגורות, כך ששמו של חכים לא הותר לפרסום עד היום. המשטרה הגישה ערר על ההחלטה לבית המשפט המחוזי, בטענה שפרסום זהותו של החשוד חשוב לביסוס וקיום האינטרס הציבורי, שכן מהעדויות עולה כי קיימים קורבנות נוספים. השופט יואל עדן קיבל את בקשת המשטרה, הורה לקיים את הדיונים בדלתיים פתוחות ולהתיר לפרסום את שמו. כעת מבקשת המשטרה לעודד מתלוננות נוספות, ככל שישנן, שנפגעו מדפוס פעולתו של חכים על מנת שיגיעו להגיש תלונה. בדיון שהתקיים אתמול בבית המשפט הוארך מעצרו של החשוד עד מחר.
3 צפייה בגלריה
השופט יוסף אלרון
השופט יוסף אלרון
"פרסום ההליך עשוי לקדם את החקירה ולאפשר איתור קורבנות נוספים". השופט יוסף אלרון
(צילום: אוהד צויגנברג)
עורכת דינו של החשוד הגישה בקשת רשות ערעור על החלטה לפרסם את שמו, אך זו נדחתה על ידי שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון. השופט אלרון ציין כי "לנוכח עברו הפלילי בעבירות דומות, יש אינטרס ציבורי ראשון במעלה לפרסום ההליך ופומביות הדיון. כך, ביתר שאת, אם פרסום ההליך עשוי לקדם את החקירה ולאפשר איתור קורבנות נוספים".
בפבראר 2016, בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר עונש מאסר בפועל של 52 חודשים וקנס של 130 אלף שקלים על חכים, שהורשע כאמור בביצוע מעשים מגונים בשתי חניכות שלו. זאת לאחר ששנה וחצי לפני כן, נערה בת 16 התלוננה נגדו למשטרה על אונס. אחרי מעצרו של חכים, שנחשב למאמן מוכר באזור הדרום, הגיעו למשטרה תלונות מעוד כמה נשים. במסגרת הסדר טיעון, שונה כתב האישום מעבירות של אונס למעשים מגונים בנערה בת ה-16 ובאישה נוספת בת 32, והמאמן הודה במעשים.
השופטים קבעו אז: "מעשיו של הנאשם בשתי המתלוננות הם חמורים, מכוערים ובזויים. המעשים נעשו לא רק בהיעדר הסכמה, אלא בניגוד גמור לרצונן, תוך התעלמות מביטויי התנגדות מובהקים, שימוש בכוח פיזי ובגישה מתנשאת ומשפילה. מדובר בניצול בוטה של כל אחת מהמתלוננות לצורך סיפוק מאוויו המיניים של הנאשם".
3 צפייה בגלריה
"לא ברור איך ניתנה לו האפשרות לחזור לאמן". ד"ר שלומית גיא
"לא ברור איך ניתנה לו האפשרות לחזור לאמן". ד"ר שלומית גיא
"לא ברור איך ניתנה לו האפשרות לחזור לאמן". ד"ר שלומית גיא
(צילום: שי מוגילבסקי)
עוד אמרו השופטים: "הנאשם ניצל את מעמדו כמדריך ואת אמונת המתלוננות בו, כמו גם את כוח שריריו ואת פער הגילאים בינו לבין המתלוננות, בעוד אחת מהן בת 16 בסך הכול, על מנת לבצע את זממו. הנאשם חילל את גופן של המתלוננות וגרם לכל אחת נזק רגשי שאותותיו יישארו איתן ימים רבים. בפועל, מעשיו של הנאשם פגעו בכבודן, בנפשן ובגופן של המתלוננות".
ד"ר שלומית גיא, חוקרת אלימות בספורט, אמרה הערב ל-ynet: "התופעה מטרידה באופן מיוחד כיוון שמחקרים מראים שלנפגעי ונפגעות עבירה מינית, בעיקר בספורט, לוקח עשרות שנים להתלונן ולהגיע לעימות עם התוקף. מאחר שהמאמן הורשע בעבר, לא ברור איך ניתנה לו האפשרות לחזור לאמן". לדבריה, "לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית מאוד קשה להתלונן כשמדובר במאמן. היחסים בין מאמן אישי למתאמנים הוא קשר מאוד קרוב, כי מאמנים בשונה מכל מבוגר אחר הם היחידים שמותר להם לגעת בגוף ולדבר על הגוף. זה נותן להם כוח מאוד גדול. בית המשפט צריך להיות הכי זהיר בנושא הזה. יש חשיבות מאוד גבוהה לפרסום של השם, שכן בדרך כלל נוטים לא להתלונן".