2 צפייה בגלריה
מיצג אקדמאים בבוסטון
מיצג אקדמאים בבוסטון
נתניהו ומיצג האקדמאים בבוסטון
(צילום: טס שפלן, EPA )
עשרות אקדמאים ואנשי סגל ישראלים בעבר ובהווה מאוניברסיטת MIT (המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס) בבוסטון שבארה"ב, ומאוניברסיטאות נוספות, קיימו בסוף השבוע מייצג נגד המהפכה המשפטית - ומסרו לראש הממשלה בנימין נתניהו, בוגר MIT בעצמו, כי "בוגרי MIT לא הורסים דמוקרטיות".
ברוח מיצג השפחות, הפעיל במחאות נגד המהפכה המשפטית בישראל, עשרות אקדמאים מקהילת MIT ואוניברסיטאות אחרות - הרווארד, ייל, פרינסטון ונורת'איסטרן - העלו את "מיצג האקדמאים" מול המבנה בעל הכיפה של אוניברסיטת MIT. "אל תדרוס את הערכים שרכשת באוניברסיטה, עצור את הפגיעה בדמוקרטיה, בכלכלה ובאקדמיה", מסרו המשתתפים לראש הממשלה.
2 צפייה בגלריה
מחאה בתל אביב
מחאה בתל אביב
ברוח מיצג השפחות. מתוך אחת ההפגנות שהתקיימו בתל אביב
(צילום: רויטרס)
אבירם אורי, טייס לשעבר ופוסט-דוקטורנט לפיזיקה ב-MIT שהשתתף במיצג, מסר כי "האקדמיה מייצגת את הקידמה האנושית. היא כוללת קידמה מחשבתית, טכנולוגית, וחשוב מזה - היא מקבלת כל אדם באשר הוא ומחברת אנשים מרקעים מגוונים באופן בלתי אמצעי. האקדמיה היא תמצית התקווה של המין האנושי ועתידו על פני כדור הארץ. אני ישראלי ועתידה של ישראל חשוב לי".
סיוון טרכטנברג-מילס, פוסט-דוקטורנטית לאופטיקה קוונטית ב-MIT שהשתתפה במיצג, שיתפה: "אנחנו רואים איך הצעדים להפיכה המשטרית משפיעים כבר היום על האקדמיה והמדע בישראל. אנחנו נחרדים מהמחשבה שאדם עם השכלה ברמה גבוהה, מישהו שלמד ב-MIT, יכול להמשיך בעצימת עיניים ובחוסר הקשבה מוחלט לכל מומחה אחר. זה בניגוד ל-DNA האקדמי שלנו".