נוסע שלא שילם על נסיעתו באוטובוס בירושלים תקף אתמול (ראשון) פקחית שביקשה לבצע בדיקה שגרתית של תיקוף באמצעות הרב-קו. בין היתר, הוא שפך על הפקחית מרק רותח, משך בשערה והכה אותה.
האירוע התרחש בקו 72 שמופעל על ידי חברת "סופרבוס" בבירה. הפקחית ביקשה לבדוק את הרב-קו של הנוסע, שמוכר ככזה שאינו משלם על נסיעותיו. כשהתברר כי אין ברשותו כרטיס, הפקחית הציעה שהוא יבקש מנוסע אחר שיתקף עבורו - אך הוא סירב. בלית ברירה היא ביקשה מהנוסע לרדת מהאוטובוס לצורך קבלת דוח - ובתגובה הוא שפך עליה מרק רותח וירד.

הפקחית השליכה את קופסת המרק, והנוסע שב לאוטובוס, החל למשוך בשערה ולהכותה. הנוסעים קראו להתערבות הנהג, שהתעמת עם הנוסע תוך קללות ומכות מצד הנוסע, וכשהוחלט להזמין משטרה הוא נמלט.
הפקחית ש', שבכוונתה להגיש תלונה במשטרה, סיפרה: "זה אומנם מקרה חריג, אבל אני זועקת את זה לא פעם ולא פעמיים. איך יכול להיות שאנחנו עובדים לבד? אני כאישה מרגישה מאוימת. למה ברכבת הקלה עובדים שניים-שלושה פקחים ביחד, ואנחנו מסכנות את החיים שלנו בכל יום?".
1 צפייה בגלריה
פקחית בדקה תוקף נסיעה של נוסע בקו אוטובוס בירושלים ובתגובה הוא שפך עליה מרק רותח
פקחית בדקה תוקף נסיעה של נוסע בקו אוטובוס בירושלים ובתגובה הוא שפך עליה מרק רותח
הנוסע שנמלט ברגע שהוזמנה משטרה
(צילום: כוח לעובדים)
יוסי אוזן' יו"ר ועד הפקחים בחברת "סופרבוס" המאוגדים ב"כוח לעובדים", מסר: "הכתובת על הקיר. רק בשבוע שעבר התרענו בוועדת פניות הציבור בכנסת שרצח עובד או עובדת הוא רק שאלה של זמן. במשרד התחבורה בוחרים לראות בעובדי התחבורה הציבורית עובדים שקופים ואנו הפקחים בתחתית הסולם. משרד התחבורה התגאה בהקצאת תקציב של 20 מיליון לטיפול באלימות באוטובוסים, אבל לפני ינואר 2025 לא יזוז דבר לטענתם. המשמעות - אנחנו מופקרים על הקווים".
איתי כהן, ראש ענף התחבורה ב"כוח לעובדים", מסר: "אל האלימות המזעזעת נגד הפקחים נוספת גם ההשפלה, וכל זאת רק משום שביצעו את עבודתם. על פי הנתונים שלנו, כ-42% ממקרי האלימות כלפי עובדי תחבורה ציבורית בירושלים נעשים כלפי פקחים ופקחיות. לצערנו, את מקרי האלימות המילולית הפסקנו לספור - הם מתרחשים יום-יום, שעה-שעה".
חברת סופרבוס מסרה: "סופרבוס רואה בחומרה רבה את האירוע הקשה והחריג ומגנה אלימות מכל סוג כלפיי עובדיה. אנו תומכים ומלווים את העובדת מול כלל הגורמים הרלוונטיים ונשתף פעולה ככל שיידרש עם משטרת ישראל במטרה למצות את הדין עם התוקף".