3 צפייה בגלריה
מרגריטה לוי ז"ל
מרגריטה לוי ז"ל
מרגריטה לוי ז"ל
(צילום: דני סולומון, רפרודוקציה)
תיק הרצח נפתח מחדש, אחרי 20 שנה: התפתחות דרמטית רצח מרגריטה לוי, חיילת משוחררת בת 20, רצח שאירע בשנת 2003 באילת. צו איסור פרסום מונע לומר מהי בדיוק אותה התפתחות בחקירה, ואוסר גם לפרסם כל פרט מפרטי החקירה וכל פרט שעשוי לזהות את החשודים.
גופתה של מרגריטה לוי נמצאה בגינה ציבורית באילת כשעליה סימני אלימות קשים ועל ראשה מגבת מגואלת בדם. לוי עלתה עשר שנים לפני כן מאוקראינה, עם אמה ואחיה (אביה נהרג בתאונת דרכים כשהייתה בת שמונה).
זמן קצר לפני הרצח השתחררה לוי מצה"ל לאחר ששירתה כטכנאית בחיל האוויר. היא הגיעה מאשדוד לאילת ארבעה ימים לפני שנרצחה במטרה לעבוד במלצרות בבית מלון, לפני תחילת לימודי סיעוד באוניברסיטה העברית בירושלים.
3 צפייה בגלריה
מרגריטה לוי ז"ל
מרגריטה לוי ז"ל
"סיפרה שהיא נהנית מהים". מרגריטה לוי
(צילום: ג'ו קוט, רפרודוקציה)
3 צפייה בגלריה
חלקת הקבר של מרגריטה לוי ז"ל
חלקת הקבר של מרגריטה לוי ז"ל
קברה של מרגריטה לוי
אמה אולגה סיפרה אז ל"ידיעות אחרונות" כי ביום שבו הייתה אמורה להתחיל את עבודתה במלון, היא עברה להתגורר בדירתה של צעירה שאותה הכירה. "דיברתי איתה כל יום כמה פעמים, היא נשמעה מאושרת וסיפרה שהיא נהנית מהים ומשתזפת", אמרה האם.
יום לפני שהתגלתה גופתה, דיווחה אמה על היעדרותה, לאחר שלא הצליחה לתפוס את בתה בטלפון. שבועיים לאחר הרצח נעצר צעיר ממגדל העמק, שהכיר את לוי. שלושה שבועות לאחר מכן הוא שוחרר.
"הבת שלי הלכה למקום שאמור להיות בטוח, בלי פיגועים", אמרה אז האמא. "היא נסעה לאילת להרוויח קצת כסף לפני הלימודים, כמו שעושים רוב הסטודנטים. היא אהבה את הים האדום, ושתינו היינו מאושרות. עד שמישהו רצח לי אותה באכזריות. אני מקווה שהמשטרה תעצור אותו". עד לאחרונה - לא היה אף חשוד ברצח. כעת, כאמור, התיק נפתח מחדש.
עו"ד ווליד כבוב מייצג את אחד המעורבים בפרשה.