2 צפייה בגלריה
משלחת לפולין
משלחת לפולין
מסע השורשים בארץ יחליף את ההגעה למחנות בפולין
(צילום: משה מילנר)
מסעות השורשים של תלמידי תיכון לפולין בוטלו גם השנה בשל מגפת הקורונה, וחששם של ההורים שילדיהם יידבקו במהלך הטיול וייאלצו להישאר בבידוד בחו"ל. בתגובה, משרד החינוך יזם ויממן מסעות שורשים חלופיים לזיכרון השואה בתוך ישראל.
המסעות החלופיים, "שואה ותקומה - ממשבר לצמיחה", יתקיימו במהלך החודשים פברואר ומרץ, שנועדו להיות סבב החורף של המסע לפולין. שרת החינוך יפעת שאשא ביטון החליטה להקצות 33 מיליון שקלים לסבסוד כל עלויות המסעות בארץ, שיימשכו כחמישה ימים ויכללו ביקורים באתרי מורשת והנצחה, ושמיעת עדויות של ניצולי שואה.
2 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון
הקצתה 33 מיליון שקלים לסבסוד עלויות המסעות בארץ. שאשא ביטון
(צילום: לע"מ)
המסעות לפולין הפכו בעשורים האחרונים לציר מרכזי של משרד החינוך בהנצחת זיכרון השואה ומורשתה, והתקיימו לקראתם בבתי הספר פעילויות רבות, בהן מפגשים עם ניצולי שואה ושיעורי הכנה. מדי שנה יצאו למסעות כ-40 אלף תלמידים במסגרת בתי הספר ומסעות ממלכתיים, אך בשנתיים האחרונות בוטלו המסעות בשל מגפת הקורונה.
לפני כמה חודשים שאשא ביטון החליטה לחדש את המסעות לפולין, והנחתה להיערך להוצאת סבב חורף בכפוף להתפתחויות הנגיף בישראל ובפולין. המסעות תוכננו להתחדש בפברואר הקרוב, אך בוטלו לאחר שהורים רבים החליטו לבטל את רישום ילדיהם על רקע החשש מהידבקות. במשרד החינוך ציינו כי המסע החלופי בארץ יעמוד לבחירת בתי הספר, תוך מתן עדיפות לתלמידי כיתות י"ב.
סגנית יו"ר הנהגת ההורים הארצית, אודליה שינדרוף, אמרה כי החלטת שרת החינוך לסבסד מסע חלופי בישראל היא חשובה, ויש בה בשורה של ממש עבור תלמידי י"ב וציבור ההורים.