למרות התחייבות והסכם קואליציוני חתום לא למנות מינויים בכירים עד תום המלחמה, מונה היום (ראשון) ממלא מקום לנציבת שב"ס. המינוי של ניצב קובי יעקובי לתפקיד אושר למרות שארבעה חברי ממשלה, בני גנץ, גדי איזנקוט, חילי טרופר וגדעון סער, התנגדו. המהלך נעשה ביוזמת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שטען כי "הסמכות היא שלי, וההסכם לא מחייב אותי".
1 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ורטי פרי בביקור במתקן כליאה בו מוחזקים מחבלי חמאס מכוח נוח'בה
איתמר בן גביר ורטי פרי בביקור במתקן כליאה בו מוחזקים מחבלי חמאס מכוח נוח'בה
קטי פרי ואיתמר בן גביר. האשמות הדדיות
(צילום: דוברות שב"ס)
בשבועות האחרונים, מאז נודע על כוונתו של בן גביר להחליף את נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי, נעשו ניסיונות ללחוץ עליו לכבד את ההסכם הקואליציוני ולהמתין לסוף המלחמה, אך הוא התעקש לבצע את המהלך. בהמשך פנה ראש הממשלה נתניהו אל הנציבה והיא הסכימה לסיים את תפקידה עם תום קדנציה בת שלוש שנים ולפנות את מקומה.
"טובת המדינה הייתה לנגד עיניי בהחלטה שלי", אמרה פרי, "זה על דעתי ובהסכמתי המלאה. אנחנו בימי מלחמה וכל יום יש בשורות קשות, זה הזמן לחשוב על טובת הארגון. אחרי 36 שנים אני אסיים את תפקידי".
קובי יעקוביקובי יעקוביצילום: דוברות המשטרה
ניצב יעקובי, בן 50, נשוי ואב לארבעה, החל את דרכו במשטרת ישראל לפני כ-26 שנה כלוחם יס״מ, לאחר שהשתחרר מצה"ל כלוחם בחטיבת גולני. יעקובי שירת במגוון תפקידי פיקוד וליבה וביניהם מפקד מרחב ציון, מפקד תחנת מוריה, סגן מפקד תחנת שלם, סגן מפקד וממלא מקום מפקד תחנת הראל, יועץ בכיר למנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, ראש תחום מבצעים במזכירות הביטחונית ועוד. מאז חודש ינואר 2023 שימש ניצב יעקובי כמזכירו הביטחוני של השר לביטחון לאומי.
כעת מקווה השר בן גביר שיצליח במהרה להוביל למינוי קבע של ניצב יעקובי לתפקיד נציב השב"ס הבא וכבר בימים הקרובים יתחיל בהליך חפיפה מול נציבת השב"ס היוצאת. החילופים באים על רקע מתיחות קשה בין השר לנציבה והאשמות כלפיה שהיא אינה מיישמת את המדיניות שלו כלפי אסירים ביטחוניים, ובנושא ההקלות לאסירים ביטחוניים יהודים.
במסגרת ישיבת הממשלה גם אושרה הארכת הכהונה בשישה חודשים של מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי.