מפגינים נגד המהפכה המשפטית טענו הערב (רביעי) כי חייל צה"ל שנהג במשאית שעט לעברם באזור בית קמה בדרום, וכשירד מהרכב הצבאי נופף בנשקו. לא היו נפגעים באירוע, המשטרה העבירה את החייל לחוקרי מצ"ח שמתחקרים אותו. לפי העדויות, נהג המשאית כמעט פגע בלוחם מג"ב שאבטח את ההפגנה. בתיעוד מהזירה (בפתח הכתבה) נראית המשאית אחרי התקרית.
1 צפייה בגלריה
משאית שעטה לעבר מפגינים בבית קמה
משאית שעטה לעבר מפגינים בבית קמה
המשאית בזירה
( צילום: אנשי המחאה)
גיל ענבר, אחד המפגינים, סיפר: "עמדנו בכיכר והחייל החל להאיץ באמצע הכיכר. הוא כמעט פגע במג"בניק ששמר עלינו יחד עם כמה שוטרים. מפגינים ניסו לעצור אותו יחד עם השוטרים. הוא עצר וירד עם הנשק וצעק עליהם".
מפגין נוסף סיפר כי "המשאית האיצה בכניסה לכיכר לכיוון המפגינים. היא ממש נעמדה מספר סנטימטרים מול הרכב ליד, כמעט גרמה לתאונה. אחת המפגינות דיברה אליו והוא הרים את הנשק ואיים עליה. תוך שניות מג"בניקים ושוטרים קפצו עליו והורידו אותו מהמשאית בכוח. הם לקחו אותו הצידה לתשאול".
מהמשטרה נמסר כי הטיפול בעניינו של החייל הועבר כאמור למצ"ח. במהלך היערכות למחאה באזור מחלף קמה, הבחינו השוטרים המוצבים במקום במשאית צבאית העומדת באמצע הכביש וחייל שירד ממנה עומד מול המוחים", אמרו במשטרה. "לאור חסימת הכביש ולטענת המוחים כי החייל איים עליהם, פעלו השוטרים מיד ועיכבו את החייל לחקירה בתחנה, צה"ל עודכן באירוע".
מדובר צה"ל נמסר: מוקדם יותר הערב הגיע חייל שנהג במשאית צבאית למחלף בית קמה, ונקלע להפגנת המונים. החייל עצר את כלי הרכב וירד ממנו עם נשקו האישי נצור וללא מחסנית. מיד לאחר יציאתו מהרכב, עוכב על ידי משטרת ישראל. המקרה הועבר לבחינת המשטרה הצבאית ונסיבותיו בבירור".