העיתונאי ברק רביד דיווח היום (א') באתר אקסיוס כי ממשל ביידן מעכב משלוח של תחמושת שהיה אמור לצאת בשבוע שעבר לישראל. בדיווח, שמסתמך על שני גורמים ישראלים, צוין כי בבית הלבן ובלשכת ראש הממשלה טרם מסרו תגובה לנושא.
מדובר בפעם הראשונה שארה"ב מעכבת משלוחי נשק לישראל מאז 7 באוקטובר, בצל התנגדות הממשל למבצע הקרקעי ברפיח.

1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן
נתניהו וביידן
(צילום: דוברות רה"מ, AP Photo/Susan Walsh)
גורם ישראלי מסר כי "גם בימים אלו ממשיך רצף של משלוחים ביטחוניים מארה"ב לישראל. ייתכן שמשלוח כזה או אחר מתעכב אך הזרם נמשך ואנו לא מודעים להחלטת מדיניות לעצור אותו".
במסר שפרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו לקראת ערב יום השואה, הוא התייחס לביקורת הבינלאומית על ישראל מפרוץ המלחמה ובפרט בכל הנוגע לפעולה אפשרית ברפיח. הוא טען, ברקע התנגדות ארצות הברית לפעולה ברפיח, כי "הלקח הראשון מהשואה הוא זה: אם לא נגן על עצמנו - אף אחד לא יגן עלינו. ואם אנו צריכים לעמוד לבד - נעמוד לבד". לדברי נתניהו, "נגן על עצמנו בכל דרך, נגבר על אויבינו ונבטיח את ביטחוננו - ברצועת עזה, בגבול הצפון, בכל מקום".
כשברקע בכירים בישראל טוענים שוב ושוב כי הפעולה הקרקעית ברפיח "קרובה מאוד", וההתנגדות בעולם בכלל ובארה"ב בפרט נותרה בעינה - הדגיש נתניהו: "השורדים הגיבורים האלה צודקים. בשואה הנוראה היו מנהיגים גדולים בעולם שעמדו מנגד".
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, שהיה בביקור בישראל בשבוע שעבר, הביע אז פעם נוספת בפני נתניהו את התנגדותה של ארה"ב לפעולה ברפיח. לשכת רה"מ מסרה אחרי פגישתם כי נתניהו אמר לבלינקן שהמבצע ברפיח "אינו מותנה בדבר", וכן כי הוא לא יקבל עסקת חטופים שכוללת את סיום המלחמה.

פרשננו, נדב איל, דיווח שלשום כי ארה"ב הודיעה לישראל שפעולה נרחבת ברפיח שלא תתואם איתה תוביל לעיכוב משלוחי נשק, וגם לאפשרות של איסור על שימוש בכלי נשק ותחמושת אמריקניים. מדובר בכלי נשק שניתן לאסור שימוש בהם בהתאם לכללי הרכש מארה"ב.
בחודשים האחרונים, נציין, התפרסמו לא מעט דיווחים שבארה"ב שוקלים לעכב משלוחי נשק ולאסור על שימוש בו ברפיח. לפי וול סטריט ג'ורנל, ישראל אף העבירה לחמאס אולטימטום שלפיו המבצע יצא לפועל תוך שבוע אם לא תתגבש עסקה, אחרי מריחת זמן ממושכת של יחיא סינוואר.
בחודש פברואר פורסם כי גם בריטניה שוקלת להשעות את ייצוא הנשק לישראל, אם זו תצא לפעולה ברפיח. רק בהמשך התפרסמו דיווחים על כך שבארה"ב שוקלים צעד דומה, ובמקרה זה מדובר במכה קשה: וושינגטון העבירה יותר מ-100 משלוחי נשק לישראל מתחילת המלחמה, ורק לאחרונה אישר הנשיא ביידן סיוע בהיקף חסר תקדים לצה"ל. בין השאר, מתחילת המלחמה העבירה ארצות הברית לישראל פגזים ורכיבים להרכבת פגזים בשווי מאות מיליוני דולרים, מיירטים, כלי נשק מונחים ועוד.