הסיוט של נהג המונית: כתב אישום הוגש אתמול (שלישי) לבית המשפט המחוזי לנוער בנצרת נגד נער בן 15 בגין שוד בנסיבות מחמירות של נהג מונית בטבריה. דוד, נהג המונית שנשדד לפני כשבועיים, נמצא מאז בטראומה: "פחדתי שהם ירצחו אותי, אני מפחד להעלות נוסעים למונית". המשטרה מחפשת אחר שני חשודים נוספים.
1 צפייה בגלריה
מונית ישראלית אילוסטרציה
מונית ישראלית אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום : shtterstock)
על פי כתב האישום, שהגישה עו"ד דזירה ברבארה מפרקליטות מחוז צפון, ב-16 בינואר הנאשם ושני נערים נוספים התקשרו לתחנת מוניות והזמינו מונית לרחוב הכלנית בטבריה. כשדוד הגיע לאסוף אותם הם עלו למונית כשפניהם מכוסים בחם צוואר וכשכפפות על ידיהם. הנאשם התיישב במושב שמאחורי הנהג, אחד מחבריו התיישב לידו והשני ישב במושב שליד הנהג.
כתב האישום מתאר כי מיד לאחר מכן תקפו הנערים את דוד, כשאחד מהם הכה בראשו באמצעות אקדח, השני גנב כסף שהיה בכוס מתחת למעשנת היד ולקח את האייפון שלו, והשלישי איים עליו: "תוציא את הכסף או שאני יורה בך". לבסוף הם איימו עליו שאם ידווח על כך למשטרה הם יירו בו - ואז נמלטו.
סנ"מ יגאל בן-לולו, מפקד משטרת טבריהסנ"צ יגאל בן-לולוצילום: דוברות המשטרה
בפעילות מהירה של שוטרי תחנת טבריה, בפיקוד סנ"צ יגאל בן-לולו, נעצר נער בן 15 ובתום חקירתו הוגש נגדו כתב אישום. המשטרה עדיין מחפשת אחר שני הנערים האחרים. מהמשטרה נמסר כי מדובר במקרה שני בשבוע אחד של נערים ששדדו עסקים בטבריה, נעצרו ואז הוגש נגדם כתב אישום.
דוד בן ה-51, אב לשישה ילדים, הוא נהג מונית כבר 13 שנה. "זה הסיוט של החיים שלי, מעולם לא קרה לי דבר כזה", הוא סיפר בכאב. "כשהם עלו הייתי בשיחת טלפון, ומיד כשניתקתי קיבלתי מכה בראש עם האקדח, ואז הם לקחו את הכסף של המונית וגם 770 שקלים שלי. כל הזמן התחננתי שרק לא ירצחו אותי. ממש פחדתי על החיים שלי, פחדתי שהם ירצחו אותי. גם היום אני מפחד להעלות נוסעים למונית שלי".
עו"ד דורית גולןעו"ד דורית גולן
עו"ד דורית גולן, שמייצגת מטעם הסנגוריה הציבורית את הנער הנאשם בשוד, מסרה בתגובה: "מדובר בנער בן 15, תלמיד בית ספר ממשפחה נורמטיבית לחלוטין, ששיתף פעולה עם החוקרים כבר מההתחלה. כשנקבל את חומרי החקירה נגיב בבית המשפט. אנו בודקים עבורו חלופות מעצר, אין מקום להחזיקו במעצר מאחורי סורג ובריח".