נהגי אוטובוס ערבים של חברת אלקטרה אפיקים במעלה אדומים טוענים שספגו אתמול (יום חמישי) הערות גזעניות ושפה קשה מצד כמה נערים מהאזור, שטענו שאחד מהם לא עצר עבורם בתחנה.
הנהגים מספרים כי הם חווים תקיפות גזעניות כאלו אחת לשבוע בערך בחודש האחרון, והפעם החליטו לתעד את המקרה. ברקע מתנהל קמפיין במעלה אדומים נגד נוכחות ערבים בעיר, כשתחת הכותרת "מחזירים את הביטחון לעיר" מתעדים התושבים היהודים נוכחות של ערבים במרחב הציבורי ופועלים להרחיקם.
1 צפייה בגלריה
"איך יש לך זכות שאתה מקבל כסף ממני היהודי אתה עובד בעיר שלי, לך תעבוד בעזרייה" - נערים יהודים מתבטאים בגזענות נגד נהג ערבי
"איך יש לך זכות שאתה מקבל כסף ממני היהודי אתה עובד בעיר שלי, לך תעבוד בעזרייה" - נערים יהודים מתבטאים בגזענות נגד נהג ערבי
מתוך הסרטון
(צילום: כוח לעובדים)
בסרטון שצילמו הנהגים אמש נראים הנערים מגיעים לתחנת המנוחה, ואחד מהם מטיח בהם בין השאר: "אני רוצה להבין איך יש לך זכות, שאתה מקבל כסף ממני - מהיהודי - כן, מהיהודים. מהיהוד. אתה עובד פה בעיר שלי, לך תעבוד בעזריה".
כשאחד הנהגים אומרים לו "אני אעבוד איפה שבא לי, יאללה עוף", השיב לו הנער: "אתה לא עובד איפה שבא לך. נגמר הזמן הזה. אל תגיד לי עוף. אתה עובד פה בעיר שלי, מקבל כסף מהיהודים, לך לעזריה. מה אתה עושה פה? לך לעזה לכוסאחתק". בהמשך נשמעת טענה שאחד הנהג מסמן אצבע משולשת לנערים, ונהג אחר מפציר בו להירגע.
א', נהג של החברה, אמר הבוקר ל-ynet כי "זה קרה במקום שבו אנחנו נחים בין משמרות, איפה אנחנו אמורים להרגיש בטוחים. זה קורה הרבה לאחרונה".
הבוקר, בעקבות הדברים, חששו הנהגים לעלות לקווים - והשירות במעלה אדומים נפגע. אחרי שהחברה הביאה חברת אבטחה פרטית, הנהגים החלו לעבוד, אך א' ציין כי "אנחנו עדיין מרגישים מאוימים. ברור שתהיה פה עוד תקרית לא נעימה כזו, שאולי תידרדר לאלימות".
תמר אוחנה, ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים, אמרה כי "לא יתכן שנהגים ירגישו מאוימים בתחנת ההתרעננות שלהם. כל טענה של נוסעים לא מצדיקה אלימות מילולית קשה ואיומים על עובדי תחבורה ציבורית. אם יש לנוסעים טענה, יש זמן ומקום להשמיע אותה - בטח לא בחצות, בטח שלא במקום שבו הם אמורים להרגיש בטוחים ובטח שלא בשפה כזו".
לדבריה, "הסגנון החריף של התוקפים מחזקת את ההרגשה כי מדובר בתירוץ לאלימות גזענית. הנהגים חששו לעלות לקווים ומצער כי רק סכנת חיים הובילו לפתרון אבטחה. על פי הנתונים שלנו, אירוע כזה התרחש אחת לחודש בחודשי הקיץ. לא נרפה עד שמשרד התחבורה יספק אבטחה במקומות המועדים לפורענות ויכיר בעובדי התחבורה הציבורית כעובדי ציבור".