1 צפייה בגלריה
יריב לוין
יריב לוין
אמסלם ולוין
(צילום: קובי קואנקס, אבי מועלם )
האחד יהיה אחראי על המהפכה המשפטית, האחר - על המחלקה לרישוי נוטריונים: נוסח שגובש בימים האחרונים ויעלה לאישור ביום ראשון הקרוב בישיבת הממשלה יגדיר את סמכויותיו של השר החדש במשרד המשפטים, דודי אמסלם.
בכך למעשה ייפתר המשבר הפוליטי שנוצר לאחר שאמסלם סירב לקבל תפקיד ביצועי בממשלה אם לא ימונה לתפקיד שר המשפטים או יו"ר הכנסת. אמסלם, שלא מונה לאחד מתפקידים אלו, נותר מחוץ לממשלה - ובליכוד נעשו מאמצים רבים כדי לפתור את הסוגיה.
כעת הוגדרו סמכויותיו, והוא ישמש כשר במשרד שבראשו עומד יריב לוין, מוביל המהפכה המשפטית ביחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי המידע שהגיע לידי ynet, לאמסלם - השר ה-33 בממשלה - לא יהיו סמכויות בתחום מערכת המשפט כפי ששאף. אלה יישארו בידיו של לוין, אולם תחומי אחריות אחרים במשרד הועברו לטיפולו.
כך, לדוגמה, יעברו לידיו המחלקה לרישוי נוטריונים, מחלקת חוקרים פרטיים ושירותי שמירה, מחלקת רישוי מתווכים, מועצת שמאי מקרקעין, היחידה הממשלתית לתיאום ומאבק בגזענות, יחידת הצהרות דת העדות הנוצריות ומרשם ברית הסוגיות. גם אגף שומת מקרקעין יעבור לידי אמסלם וכן מחלקת תרגום אמנות בינלאומיות.
המחלקות והאגפים הללו במשרד המשפטים יועברו לידי אמסלם בנוסף למשרד אחר, המשרד שיתוף פעולה אזורי. בנוסף יכהן אמסלם גם בתפקיד השר המקשר בין הכנסת לממשלה, תפקיד שנלקח משר החינוך יואב קיש.