עיריית שדרות הודיעה בצהריים (שני) לתושבי העיר על מתווה של חזרה מדורגת לשגרה במערכת החינוך. בהודעה נמסר כי בהמשך להקלות בהנחיות פיקוד העורף, שמאפשרות למידה במוסדות החינוך בשדרות, ובהמשך להחלטת משרד החינוך, כלל מסגרות החינוך בעיר ייפתחו ביום ראשון 3 במרץ.
יחד עם זאת, העירייה עדכנה כי לטובת משפחות שכבר שוהות בשדרות תיפתח מסגרת חינוך מצומצמת לילדי הגנים עד כיתה ג' החל מיום ראשון הקרוב 18 בפברואר ועד סוף החודש. הגנים יפעלו בשכונת נאות השקמה, וכיתות הגיל הרך במבנה של בית הספר נריה בין 08:00 ל-13:00, ללא יום שישי. לפי הודעת העירייה, מסגרות החינוך המיוחד וקידום נוער ייפתחו ביום שלישי הבא, 20 בפברואר.
בהנחיית שר החינוך יואב קיש, מסגרות החינוך במרחבי הפינוי יסיימו את פעילותן ביום שני 19 בפברואר על מנת לאפשר התארגנות של צוותי ההוראה. לבקשת העירייה, משרד החינוך התחייב לפתוח מוקד טלפוני עבור המשפחות שיישארו מחוץ לעיר על מנת לסייע להן במציאת פתרונות חינוך.
1 צפייה בגלריה
מפוני קריית החינוך אמית שדרות לומדים בים המלח
מפוני קריית החינוך אמית שדרות לומדים בים המלח
דצמבר 2023: מפוני קריית החינוך אמית משדרות לומדים בים המלח
(צילום: דוד דביר)
במקביל, העירייה הודיעה לתושבים כי בעקבות דרישת ראש העיר אלון דוידי מהממשלה, ניתן עבורם האישור העקרוני לשהייה במלונות הפינוי עד 7 ביולי. "כל תושב יוכל להישאר בבתי המלון או בהסדר מענק אכלוס עד לתאריך זה", נמסר מהעירייה.
עוד נמסר בהודעת עיריית שדרות: "חשוב לציין כי ההחלטה על המתווה המוסכם תלויה באישור ראש הממשלה. עדיין מתקיימים דיונים מול משרד ראש הממשלה, מנהלת תקומה ומשרד האוצר בנוגע לגובה מענקי האכלוס ומענקי השיבה לעיר.
"ראש העיר עומד על כך שמענקים אלו יהיו ראויים וייתנו מענה הולם גם לתושבים שיבחרו לשהות מחוץ לעיר בתקופה הקרובה וגם לאלו שישובו אליה. העירייה ושלוחותיה ימשיכו לתת את השירות המיטבי הן לתושבים שישובו לעיר והן לתושבים שיישארו מחוץ לעיר".