במשך שנים פועלת יעל שרר (39) מכפר סבא נגד אלימות ופגיעה מינית. אמש (רביעי), כאשר השיאה משואה בטקס בהר הרצל, פרצה בבכי התרגשות כשאמרה את המשפט: "לכבוד האמונה שגם אם הדרך ארוכה, אפשר לרפא, אפשר לתקן".
הבוקר סיפרה שרר שהבכי הלא מתוכנן הפתיע גם אותה. "לא מכינים בכי, היה ברור לי שמה שאני אומרת חייב להיות ממוקד וזה התמצית של מה שאני מאמינה בו. זה חשוב לי וזה היה מתוך כוונה ואמונה אמיתית", אמרה בשיחה עם ynet. "אם לא הייתי אדם אופטימי וחושבת שאפשר לרפא ולתקן לא הייתי מגיעה לעשייה הזאת ולא הייתי שורדת בה. אני מתעסקת עם מערכת הבריאות כי אני מאמינה שזו מערכת שיכולה לרפא ולתקן והייתי רוצה שגם המערכת עצמה תאמין בזה".
1 צפייה בגלריה
 טקס הדלקת המשואות בהר הרצל
 טקס הדלקת המשואות בהר הרצל
"אני דיברתי ולא אנשים אחרים דיברו עליי". שרר בטקס הדלקת המשואות, אמש
(צילום : אולפני הרצליה, מרכז ההסברה המטה לאירועים וטקסים ממלכתיים)
בשנים האחרונות שרר מוכרת היטב במסדרונות הכנסת ובמשרדי הבריאות והמשפטים בזכות פועלה במלחמה באלימות המינית, ואמש היא הפכה לשם שמוכר בכל בית בישראל. "אני חושבת שמה שקרה כאן זה שלא אני עליתי לבמה, אלא האלימות המינית, ועל הבמה הזאת עולים נושאים לאומיים. באופן אישי חשוב לי שלא רק שהוא עלה, הוא עלה בגוף ראשון. זו הייתה אני שדיברתי, ולא אנשים אחרים שדיברו עליי וזה מאוד מאוד חשוב. זו הייתה גם הכרה בעבודה שלי אבל גם הכרה כנושא חשוב", היא הסבירה.
שרר סיפרה שהבוקר קיבלה ברכות מכולם בקבוצת הוואטסאפ שפתחו המשיאים. "כולם מאוד התרגשו מהמעמד של כל אחד ואחד. כל אדם שם הוא אדם מדהים ואני אוהבת אותם זו הייתה קבוצה מדהימה של אנשים", היא אמרה. רבים התקשרו לשרר כדי להתרגש עמה ורבים יותר כתבו לה ברשתות החברתיות.
שרר שיתפה כי יותר מכל התרגשה מלדבר עם אמא שלה. "היא כמובן הייתה בטקס, אבל כמו אישה אנגלוסכסית טובה היא נשארה ישובה בקהל ולא ירדה למטה בריקודים. אז עליתי עם העקבים והשמלה כדי לתת לה חיבוק ענק ונשיקה. נורא התרגשנו, היא מאוד התרגשה. אמא עברה איתי דרך מאוד ארוכה, ואני לא חושבת שלה היה קל בסיפור הזה, ובשבילה, זה שהזכרתי את שמה היה מאוד מרגש".
שעות ספורות לאחר הטקס, שרר כבר החלה לתכנן את מהלכיה הבאים. בשבוע הבא היא תטוס לארה"ב, לשם הוזמנה לכנס של ארגון הגג לנשים יהודיות. "אשתתף בהפגנה על ההפלות ואפגוש את היועצת של ביידן לענייני מגדר", היא אמרה. כשתשוב ארצה תמשיך לעשות את עבודתה בכנסת ובכל הארץ. "אני אמשיך בעבודה שעשיתי עד היום. עד כה השגתי לא מעט הישגים ואני חושבת שאני אמשיך בדרך הזו".