האלימות בחברה הערבית לא פוסחת גם על יום הבוחר: זמן קצר לאחר פתיחת הקלפיות בבחירות לרשויות המקומיות הבוקר (שלישי), נפצעו שני צעירים כבני 20 באורח קל עד בינוני מדקירות בקטטה בין שתי משפחות בקלפי ביישוב טובא זנגריה בגליל. צוות של מד"א פינה את הנפגעים לבית החולים זיו בצפת, המשטרה עצרה ארבעה חשודים במעורבות בקטטה.
במקביל, שלושה מתמודדים ינסו להיבחר לראשות העיר טייבה: ראש העיר המכהן עו"ד שועאע מנצור מסראוה, רו"ח יחיא חאג' יחיא ועו"ד יוסף ג'ומעה שרץ מטעם תנועת סאווה. במקביל, לא פחות מ-17 רשימות מתמודדות על חברות במועצת העירייה. לפי הערכות, התחרות העזה היא בין ראש העיר לבין חאג' יחיא.
בטייבה הבחירות מתקיימות על בסיס חמולות, ושני המועמדים הבולטים עורכים עסקאות עם משפחות רבות שכבר הודיעו על התמיכה בהם. המשפחות האחרות חלוקות בין שלושת המועמדים. מנגד, ג'ומעה קרא להצביע עבורו שלא על בסיס הצבעה משפחתית ועסקאות שונות. עם זאת, ההיסטוריה בטייבה ודפוסי ההצבעה בעיר מלמדים כי תנועת סאווה, שמטעמה הוא רץ, לא תזכה בראשות העיר אלא רק בחברות במועצה, אם בכלל.
2 צפייה בגלריה
עו"ד שועאע מנצור מסראוה, רו"ח יחיא חאג' יחיא ועו"ד יוסף ג'ומעה
עו"ד שועאע מנצור מסראוה, רו"ח יחיא חאג' יחיא ועו"ד יוסף ג'ומעה
מועמדי החמולות - והמועמד שמנסה לאתגר אותם. מנצור מסראוה, ג'ומעה וחאג' יחיא
בקרב התושבים נשמעים קולות שונים. "אני לא מכחיש שראש העיר הנוכחי לקח על עצמו כמה פרויקטים כמו בניית בתי ספר, סלילת רחובות ופעילויות", אמר אחמד עאזם. "אבל בעיר חסרים הרבה דברים, כמו למשל גינות ציבורית ראויות, הרחבת שטח השיפוט של העיר, הצלת בתים המאוימים בהריסה והעלאת רמת החינוך. אני רוצה שזו תהיה חתירה לשינוי לטובה, ושלא ימשיכו לעשות עסקאות פוליטיות על חשבון התושבים".
צעירה בעיר שיתפה: "זו הפעם הראשונה שאני הולכת להצביע, ולמעשה עוד לא החלטתי למי. אני שומעת הבטחות מכל הצדדים, ואני לא יודעת מי יענה על הצרכים שלנו. זאת תהיה הפעם הראשונה שלי, ואם נתאכזב זה יהיה מסר עבורי ועבור אחרים שילמדו לקח מהבחירות האלו".

"הפשיעה יכולה להרוס את חיינו"

לפי האווירה השוררת בעיר הערבית הצפונית אום אל פחם, מי שינצח היום בבחירות הוא ראש העיר המכהן, ד"ר סמיר סובחי מחאמיד. הוא סוגר כעת קדנציה ראשונה בתפקיד, והתושבים מעריכים שהוא יקבל אחוז גדול מההצבעות. מולו מתמודד עו"ד עלי ברכאת. במקביל, שבע רשימות שונות רצות למועצת העיר.
לעומת ערים ערביות אחרות, באום אל פחם רווחת פחות הבחירה לפי חמולות. המתמודדים בה מקיימים חוגי בית ומנהלים קמפיינים נרחבים לקראת הבחירות.
2 צפייה בגלריה
ד"ר סמיר סובחי מחאמיד ועו"ד עלי ברכאת
ד"ר סמיר סובחי מחאמיד ועו"ד עלי ברכאת
ראש העיר הפופולרי והמועמד שמנסה לאתגר אותו. סובחי מחאמיד וברכאת
עבד ג'בארין, תושב העיר, הוא אחד מהתומכים של ראש העיר הנוכחי. "הוא הוכיח את כוחו ויכולתו והצליח בפרויקטים רבים", אמר. "הוא עובד בכל היושרה והכנות, ועומד לצד התושבים בכל הזדמנות ובלי לוותר. יש לו את הכוח לנהל מאבק מול מוסדות ממשלתיים. לכן הוא נהנה מתמיכה רחבה וראוי להמשיך ולכהן בתפקיד".
לעומתו, התושבת מרים מחמאיד טענה כי הגיע הזמן להנהגה חדשה: "נכון שראש העיר הוכיח את עצמו, אבל לאום אל פחם חסרים הרבה פרויקטים ותכנון. יש נתיבים צרים מאוד ופקקים שצריך לטפל בהם, ואל תשכח את תופעת הפשיעה שלא הצליחו להילחם בה. הנושא הזה חייב להיות בסדר העדיפויות כדי שלא יהרוס את חיינו".