חוליה שהייתה בדרכה להתנקשות נעצרה אתמול (שבת) במסגרת פעילות מיוחדת של המחוז הצפוני במשטרה. מטיילים רבים שנסעו בצהרי השבת בכביש 85 הבחינו בנוכחות החריגה של בלשי המשטרה ליד יעל גילון. הכוחות שהיו במקום הצליחו לסכל חיסול פלילי באחד מכפרי הגליל - ולכדו את החמושים. מפקד האירוע, סגן ניצב ירון בן ישי, ראש מפל"ג מודיעין בימ"ר צפון, אמר בריאיון לאולפן ynet כי "הפעילות נמשכה קרוב לחודש".
לדבריו, "אנחנו כיחידה מרכזית תמיד מקדימים תרופה למכה. אנחנו לא מחכים לרצח הבא. הפסקנו להתגונן או להגן על אזרחים, החלטנו על פי החלטת מפקד המחוז לעבור להתקפה". הוא ציין כי כל מבצע כזה דורש "פעילות אינטנסיבית 7/24 שאנחנו מתחכים אחרי גורמים עבריינים". על סיכול החיסול אתמול אמר: "זה ארגון פשיעה שכל ייעודו זה לעסוק בפגיעה וחיסול על רקע נקמה, במסגרת הסכסוכים שיש בכפר בענה".
3 צפייה בגלריה
מצוד בכביש 85: ארבעה חשודים חמושים נתפסו
מצוד בכביש 85: ארבעה חשודים חמושים נתפסו
"רק כך נצליח להעמיד אותם לדין". הציוד שנמצא ברכב החמושים
(צילום: דוברות המחוז הצפוני)

"אנחנו עם כל היכולות וכל השיטות ההתקפיות שלנו מלווים את שני הפלגים בתוך הסכסוך אם באמת הצלחות מאוד מאוד מרובות. ביום שני שעבר מנענו חיסול של שלושה בני משפחה". לכידת החשודים הייתה כחלק מהמאבק בסכסוך המדמם של משפחת חסארמה.
במשטרה מסרו כי ארבעה חשודים, בהם שניים שנשאו קלצ'ניקוב ורובה עם כדור בקנה, נעצרו לחקירה. החשודים אותרו בשתי מכוניות נפרדות, כשהם רעולי פנים, ולפי החשד גם תכננו להצית את אחת המכוניות שהתבררה כגנובה. "אנחנו רוצים להביא את החשודים עם מיטב הראיות ולהעמיד אותם לדין כדי שיבלו הרבה הרבה הרבה שנים בבתי הכלא", אמר סנ"צ בן ישי.
3 צפייה בגלריה
מצוד בכביש 85: ארבעה חשודים חמושים נתפסו
מצוד בכביש 85: ארבעה חשודים חמושים נתפסו
"חוליות חיסול שלא מביישות שום ארגון ביון בעולם"
(צילום: דוברות המחוז הצפוני)
3 צפייה בגלריה
חלק מבני המשפחה שאיבדו את חייהם במסגרת הסכסוך
חלק מבני המשפחה שאיבדו את חייהם במסגרת הסכסוך
חלק מבני המשפחה שאיבדו את חייהם במסגרת הסכסוך
הוא הסביר מדוע היה חשוב לתפוס את החמושים "על חם": "רק כך נצליח להעמיד אותם לדין. אנחנו מצליחים לשים את היד על העבריינים רגעים לפני ביצוע הרצח כשהם ממש דרוכים ועם אקדחים בידיים. אנחנו לא רוצים רק 'לסכל', אנחנו רוצים להביא את הראיות הכי טובות כדי שנוכל להגיש כתבי אישום לבית משפט. דיברתי על יום שני, ביום שני מנענו חיסול של שלושה חפים מפשע. אתמול בפעילות ממוקדת שנמשכה מספר שבועות, הצלחנו לשים את היד על שלושה בני משפחה בתוך רכב אחד כשהם היו דקות לפני החיסול".
הוא הדגיש את שינוי הגישה במחוז הצפון במשטרה: "אנחנו לא יכולים לחכות לגופה הבאה, לרצח הבא. צריכים למנוע את זה עוד לפני. זה לא רק סכסוך סביב כפר אחד ספציפי. הוא התרחב לכפרים נוספים לכל השטח של גליל מערבי, לכל הכפרים על ציר 85, אזור כרמיאל. זה סכסוך שהתחיל למעשה מסכסוך בין ילדים בבית ספר, וגבה מאז יותר מעשרה קורבנות.
הסכסוך, לדברי בן ישי, התחיל ב-2014 וב-2019 הוצת מחדש. "בשבועות האחרונים רואים באמת הסלמה בסכסוך. הכוונה היא לבצע חיסול הדדי בין שני הפלגים במשפחה. ללא ספק יש פה החמרה ואנחנו רואים פה ממש חוליות חיסול שלא מביישות שום ארגון ביון כזה או אחר בעולם".
רק השבוע, כפי שהזכיר בריאיון, סוכל רצח משולש של שלושה מבני המשפחה - ו-10 חשודים, בני המשפחה המורחבת שמתגוררים בכפר בענה שליד כרמיאל - נעצרו בחשד למעורבות בתכנון הרצח. האירוע התרחש ביום שני בבוקר. בלשי ימ"ר מחוז צפון עקבו אחרי עבריין שנסע עם שני בני משפחה ברכב מסוג גרנד צ'ירוקי. בשלב מסוים הם הבחינו שהם לא היחידים שעוקבים אחריו, ושני כלי רכב נוספים נמצאים איתם בנתיב הנסיעה.