גם היום (שלישי) מוסיף להיות קשה מאוד מצבו של לוחם מג"ב, סמ"ר בראל חדריה שמואלי (21) מבאר יעקב, שנפצע מירי בגבול רצועת עזה ביום שבת האחרון. הוא סובל מפגיעת ראש ונשקפת סכנה לחייו. בתוך כך, מאמש וגם לאורך היום התאספו מתפללים סמוך לחדרו, והם קוראים פרקי תהילים בתקווה להחלמתו. בין המתפללים נמצאים גם לוחמים מיחידתו.
2 צפייה בגלריה
בראל חדריה שמואלי, בן 21 מבאר יעקב
בראל חדריה שמואלי, בן 21 מבאר יעקב
מצבו עדיין מוגדר אנוש. סמ"ר בראל חדריה שמואלי
(צילום: דוברות המשטרה )
הבוקר הגיע אלוף פיקוד הדרום, אליעזר טולדנו, לבית החולים - והוריו של הלוחם שנאבק על חייו, יוסי וניצה - שנמצאים כל העת סמוך למיטת בנם - דרשו ממנו להתפטר. בשיחה הקשה שנערכה בין הצדדים אמר האלוף טולדנו כי הוא לוקח אחריות על הנעשה בגבול הדרום במסגרת תפקידו כאלוף הפיקוד. לאחר שחיזק את בני המשפחה - עזב את המקום. ההורים דרשו גם לפגוש את ראש הממשלה נפתלי בנט.
2 צפייה בגלריה
תפילה הלילה להחלמתו של הלוחם בראל מחוץ לבית החולים סורוקה
תפילה הלילה להחלמתו של הלוחם בראל מחוץ לבית החולים סורוקה
המונים מתפללים מחוץ לביה"ח סורוקה להחלמתו של הלוחם בראל חדריה שמואלי



שלשום מתח יוסי שמואלי, אביו של הלוחם שנפצע, ביקורת על הצבא. "בטח שהייתה פאשלה שם, הרי איך הם הגיעו לגדר?", תהה. "ממתי אסור לירות בהם? הם באו להרוג אותו, זו פאדיחה גדולה של הצבא. צריכים לפזר הפגנה כמו שצריך. למה הבן שלי צריך להגיע לבית חולים בגלל הפגנה?".
"הוא לא היה צריך להיות שם", המשיך האב בביקורת. "הוא משתחרר בעוד חודשיים וזו לא הפלוגה שלו. למה לא הסיגו אותם לאחור? איך גורמי ביטחון נותנים לאנשים להתקרב? למה מפחדים לירות על מחבל? ממה לפחד? באים להרוג אותך - תירה. ככה תמיד היו הוראות הפתיחה באש כשהוא היה שם".
אחותו של בראל, הילה, שוחחה שלשום עם אולפן ynet וביקשה: "תתפללו לשלומו שיקרה נס. שבראל יחזור במהרה אלינו, שיעמוד על הרגליים ויהיה בריא ושלם ושימשיך להיות כמו שהוא היה עד היום. כרגע מצבו עדיין מוגדר אנוש, אין שום שינוי ואנחנו מתפללים שיקרה נס".