בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (חמישי) בחמישה ימים את מעצרו של החשוד ברצח בת זוגו בת ה-72 בבת ים. שמו של החשוד בן ה-83 נאסר לפרסום עקב מצבו הבריאותי. נציג המשטרה סיפר בדיון כי הקורבן יצרה קשר עם בנם המשותף - והוא זה שהזעיק את השוטרים לדירה, שמצאו אותה ללא רוח חיים.

1 צפייה בגלריה
החשוד בן ה-83 ברצח אשתו בת ה-72
החשוד בן ה-83 ברצח אשתו בת ה-72
החשוד ברצח בבית המשפט
(צילום: שאול גולן)
נציג המשטרה אמר בדיון כי "הקורבן נדקרה על-ידי בעלה, וכשהגיעה הניידת החשוד פתח את הדלת ואפשר היה להבחין שיש עליו דם. הקורבן אותרה באחד החדרים כשהיא דקורה. השוטרים עצרו את החשוד, ובחקירתו הוא מסר שהלך לישון בשעת ערב מאוחרת - והתעורר מדפיקות השוטרים על הדלת".
לדברי נציג המשטרה, "קרוב משפחה העיד שהחשוד הכה את הקורבן עוד כשהיו בגיאורגיה. הוא ניסה להתאבד לפני שנה וחצי, לאחר שהתעוררה אצלו מחלת נפש, ואושפז באברבנאל. לפני כמה שבועות הוא שוחרר".
עורך הדין זהר משה, שייצג את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר כי "אנחנו מדברים על קשיש יליד 1941, שעל סמך העדויות המצומצמות שיש בתיק ניתן להבין שבמשך שנה וחצי היה מאושפז באופן רציף במחלקה פסיכיאטרית. ככל הנראה יש אינדיקציות נוספות שהגיעו לידי היחידה החוקרת, שאני בעצמי לא הצלחתי לקבל או להבין אותן, כי היכולת של החשוד לתקשר היא מצומצמת ביותר. היכולת של החשוד לשבש פעולות חקירה היא כמעט ולא קיימת".
השופטת אביטל אמסלם גלבוע אמרה כי "קיים חשד סביר שקושר את החשוד לפניי לעבירה המיוחסת לו". לדבריה, "החשוד נחקר ומסר את גרסתו, שלפיה נמסר לו על ידי המשטרה כי אשתו נפגעה אך אינו יודע מה גרם לפגיעה בה. מתיק החקירה עולה כבר שהחשוד סובל ממחלה נפשית והיה מאושפז בגינה במשך תקופה ארוכה. טיב החשדות מקיימים עילת מעצר מסוג מסוכנות וישנן פעולות חקירה שיש לבצע בעוד החשוד במעצר".
סנגורו של החשוד אמר על ההחלטה: "מדובר בקשיש הסובל מבעיות קוגנטיביות ונפשיות ומוכר למערכת בריאות הנפש במשך תקופה ארוכה. בית המשפט מצא לנכון לקצר את ימי המעצר על מנת לפקח על החקירה באופן הדוק".
מחקירת המשטרה עולה כי החשוד דקר את האישה לפחות 5 פעמים בבטנה. כוחות מד"א שהגיעו למקום ניסו לבצע בה פעולות החייאה, אולם נאלצו לקבוע את מותה. הדקירה, כך לפי החשד, התרחשה בסלון הדירה שבה מתגוררים השניים. שניהם לא היו מוכרים למשטרה.
אתי, תושבת השכונה, סיפרה אתמול ל-ynet: "שמענו המון אמבולנסים ומשטרות, זה היה מפחיד ומלחיץ נורא. הייתה המולה גדולה מאוד. מדובר בשכונה שגרים בה אנשים מבוגרים ומשפחות. שאלתי מה קרה, ואמרו שמדובר ברצח".