4 צפייה בגלריה
חילוץ המשפחה מנחל ייטב
חילוץ המשפחה מנחל ייטב
הרב בנימין פרגא שנמצא ללא רוח חיים, ורגע החילוץ של שני ילדיו בנחל ייט"ב
(צילום: יחלצ מגילות )
הרב בנימין פרגא הובא בצהריים (רביעי) למנוחות, לאחר שאותר הלילה ללא רוח חיים בתום שעות של חיפושים אחריו ואחר אביו וילדיו בנחל ייט"ב שבבקעת הירדן. חבריו ומשפחתו מתקשים לעכל את מותו של פרגא, רב ומורה ממודיעין עילית, שכנראה מת כתוצאה מהתייבשות.
"אבא, אנחנו לא יכולים להספיד אותך היום", אמר אחד מעשרת ילדיו של פרגא בהספדים שנערכו בבית העלמין שמגר בירושלים. "אני רק מבקש ממך מחילה בשמי ובשם כל המשפחה. שיהיה לאמא כוח, וגם לסבא, סבתא ולכל הילדים". לאחר ההספדים, נערכה הלווייתו של פרגא בהר המנוחות.

שמואל ברגר, חבר של בנימין, סיפר עליו: "הוא היה אדם מאוד מיוחד, הקיר שלי בבית מלא בפתקים שהוא היה כותב לכל ילד באופן אישי. לכל ילד בכיתה הוא כתב כל שבוע מה צריך לשפר. הוא תמיד חשב על התלמידים שלו ואיך לקדם אותם. הוא היה שליח ציבור, הוא היה עושה תפילה מיוחדת עבור התלמידים. הוא היה מאוד אחראי, ספורטיבי ובריא. תמיד היו לו פתרונות והוא תמיד פתר סכסוכים בכיתה. הייתי חבר טוב שלו, הילדים שלי למדו אצלו. זה אדם שנתן את הנשמה, הוא היה איש משפחה מיוחד".
אהרון זקס, אבא של אחד מתלמידיו של בנימין, סיפר בעיניים אדומות לאחר שבכה: "זה בן אדם של החיים, זה לא נתפס. הייתה שם איזשהי בעיה משפחתית ממה שהבנתי. הסבא לא הרגיש טוב, והוא הלך לחפש עזרה בשבילו, ואז הוא התעלף או קיבל מכת חום וקרה מה שקרה". הוא הוסיף: "לדאוג לילדים, לאהוב אותם ולהתמסר אליהם - זה היה כל החיים שלו".

כוחות ההצלה חיפשו אתמול במשך שעות אחר פרגא, שניים מבניו ואביו, שהלכו לאיבוד בטיול בנחל ייט"ב ("העוג'ה"). הסב, אביו של פרגא, אותר שמצבו מוגדר קל - ובהמשך אותרו גם שני הילדים שנעלמו, בני 12 ו-13, כשהם "תשושים וצמאים" לפי הדיווח של הכוחות בשטח. הסריקות נערכו על ידי יחידת החילוץ 669 וכוחות נוספים של צה"ל, משטרה ומתנדבים של יחידת החילוץ "מגילות". הן החלו אמש בסביבות השעה 20:00 לאחר שהקשר עם בני המשפחה נותק במשך כמה שעות והם לא יצאו מהנחל עם רדת החשכה.
לפי הודעת המשטרה הבוקר, במהלך הטיול הסב חש שלא בטוב ובנו ונכדיו ניסו להמשיך בדרך כדי להזעיק עזרה, מכיוון שלא הייתה באזור קליטה טלפונית. בהמשך גם האב חש ברע, וילדיו המשיכו בלעדיו - כך שבני המשפחה התפזרו בחלקים שונים בנחל ונפרדו זה מזה.
הסב בן ה-65 אותר ראשון, בסביבות השעה 22:30, וחולץ במצב קל באמצעות מסוק של יחידת החילוץ 669. הוא נבדק בשטח על ידי רופא של היחידה המיוחדת. שני הילדים אותרו שעה לאחר מכן, כשהם תשושים ומיובשים קלות. נמסר כי הם עברו בדיקות רפואיות בשטח וחולצו באופן רגלי. הם סיפרו למחלצים שאיתרו אותם כי "ראו את אביהם במצב קשה" שש שעות לפני כן.
4 צפייה בגלריה
יחידת החילוץ בנחל ייטב בבקעת הירדן
יחידת החילוץ בנחל ייטב בבקעת הירדן
כוחות החילוץ בנחל ייט"ב, הלילה
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
חילוץ המשפחה מנחל ייטב
חילוץ המשפחה מנחל ייטב
(צילום: יחלצ מגילות )
4 צפייה בגלריה
יחידת החילוץ בנחל ייטב בבקעת הירדן
יחידת החילוץ בנחל ייטב בבקעת הירדן
(צילום: דוברות המשטרה)
בעקבות עדותם הוזנק בשנית מסוק עם צוות 669, ולאחר כשעה של סריקות נרחבות אותרה גופתו של האב. מותו נקבע במקום על ידי רופא במסוק של היחידה הצבאית, ולפי ההערכות הוא התייבש מספר שעות קודם לכן. אחיו של האב נפטר בנסיבות דומות בנחל יהודיה לפני כ-24 שנה.
בנוסף למסוק של היחידה המיוחדת בחיל האוויר, גם מסוק משטרתי עם צוות מחלצים ערך סריקות מהאוויר. בהודעת המשטרה הבוקר נמסר כי לצד שוטרים פעלו בשטח כמאה מתנדבי יחידות החילוץ מגילות, שומרון, חטיבת בנימין והמועצה האזורית בנימין.
עוד נמסר כי זהו אירוע החילוץ השני בנחל ייט"ב בשבוע האחרון. מפקד יחידת החילוץ מגילות מתן מוראד ביקש להזכיר לציבור את ההנחיות לטיול בטוח במדבר: מים (כ-5 ליטר לאדם ליום), נעלי הליכה טובות, כובע, בגדים ארוכים, הכרות מוקדמת עם השטח והתאמת המסלול ליכולת הפיזית של המטיילים, השארת הודעה על צפי סיום הטיול אצל גורם חיצוני. בכל מקרה של מצוקה, הוא הוסיף, יש להתקשר למוקד 100.