אמנם לא ניכנס לסגר בחגים, ורוב אזרחי ישראל יוכלו לחגוג את השנה החדשה עם בני משפחותיהם, אבל רבים לא יוכלו לעשות כן כי הם חלו בקורונה ויצטרכו להיות בבידוד. כמה מהם שוחחו אתמול (ראשון) עם אולפן ynet וסיפרו על תחושותיהם.
אחד מהם הוא הג'ודוקא ואלוף העולם לשעבר שגיא מוקי, שחלה בקורונה והוא מחוסן במנה השלישית. "לא יודע איך חטפתי את זה", סיפר מוקי. "הרגשתי די טוב, עשיתי שתי בדיקות קורונה בשביל לקבל את התו הירוק, עבר הרבה זמן מהחיסון ולקחתי על עצמי לעשות את הבדיקות לאירוע של איגוד הג'ודו. רק אחרי יומיים קיבלתי תשובה שיצאתי חיובי. הספקתי לאחר מכן לעשות חיסון שלישי אז כמות הנוגדנים בגוף שלי מטורפת".
3 צפייה בגלריה
שגיא מוקי ואמו, אורית
שגיא מוקי ואמו, אורית
שגיא מוקי ואמו אורית
(צילום: עידו ארז)
שגיא, שלא יגיע הפעם לארוחה המשפחתית, זכה להיות מופתע באולפן כשאמו אורית עלתה לשידור. "אם אני מודאגת? אני מודאגת בכללי מהמצב במדינה", אמרה אורית. "בתור אימא לילד אני דואגת שיהיה לו הכול, אני דורשת בשלומו ואני מקווה שיתגבר על זה, שייגמר כבר, זה מצב לא נעים. בשנה שעברה היינו בסגר וחשבתי שהפעם נחגוג. יש לנו גם אבל במשפחה, שגיא לא זכה להיות בהלווייתה של סבתו שאנו עדיין יושבים עליה שבעה. אז זה מצב מורכב וגם אבי אושפז, אני לא יודעת איך נחגוג את החג, הוא כרגע בבית חולים".
"זה מאוד קשה", הוסיפה האם. "אנחנו רגילים להיות יחד כל המשפחה המורחבת, ציפינו לחגוג וגם אח של שגיא התחתן לא מזמן, אז חשבנו שנחגוג יחד. אבל כנראה שנסתרות דרכי האל, שגיא לא יהיה איתנו ומן הסתם לא נחגוג כל המשפחה המורחבת כי סבא לא מרגיש טוב, אז יהיה חג לא שמח במיוחד".
"אנחנו רגילים לחגוג את כל החגים ביחד ובשישי מגיעים לסבא וזה אחד האירועים שאני באופן אישי הכי אוהב", אמר שגיא. "זה בסדר, חג אחד אהיה בבית ולא אהיה איתם לצערי הרב, אבל יהיו עוד חגים ועוד ימי שישי ונחזור לזה".
3 צפייה בגלריה
פריס גולרוכי קריספין
פריס גולרוכי קריספין
פריס גולרוכי קריספין ובני משפחתה

"עוד חג שהתפספס בגלל הקורונה"

גם פריס גולרוכי קריספין (37), אם לשלושה ילדים מיהוד, חלתה בקורונה ולא תחגוג השנה את החג עם בני משפחתה. "זה נורא מבאס כי הוריי גרים בקומה מתחתינו וגם אבא שלי חלה", סיפרה קריספין. "אז אנחנו לא נוכל לצערי לחגוג ביחד, עוד חג שהתפספס לנו בגלל הקורונה".
"זה קשוח להיות נעול בבית", הוסיפה קריספין. "זה מאוד קשה, יש לי שני בנים גדולים בני 12 ו-9, את הקטנטונת עוד איכשהו אפשר לשעשע בבית אבל שני הבנים מאוד מתוסכלים מזה ומאוד מתבאסים כשהם רואים חברים מהחלון או בשיחות הוואטסאפ וכל הודעה כזו שהחבר'ה נפגשים זה עוד סיבה בבית לפרוק את הכעס. זה נורא קשה אבל אין ברירה. זה התחיל עם הבן הגדול שהגיע הביתה ולא הרגיש טוב וכולנו עשינו בדיקה ויצאנו חיוביים. זה נורא קשה כאימא לתפקד כשאנחנו בעצמנו על הפנים".
היא סיפרה כי בנה בן ה-12 הגיע הביתה ביום שלישי שעבר ואמר כי הוא עייף: "זה לא אופייני לו. כולנו הלכנו להיבדק למחרת איתו - וכולנו יצאנו חיוביים. לאחר מכן גם התחלנו להרגיש חלשים. זה היה כמו דומינו. בעלי - שהתחסן בחיסון השני בלבד - לקח את זה הכי קשה וממש נפל מהרגליים. לילדים היה חום 24 שעות. זה מבאס ומתסכל לעשות את ערב החג בלי המשפחה. עוד יותר מתסכל זה שהילדים לא יוצאים מהבית בשבוע האחרון. התחרפנו, השתגענו ממש".
קריספין אומרת כי הוריה גרים מתחתיה וגם אביה חולה. "אנחנו חוששים לאימא מאוד", ציינה. "כנראה שנעשה את החג בחדר המדרגות", הוסיפה בחיוך.
3 צפייה בגלריה
צליל אבני חיון
צליל אבני חיון
צליל אבני חיון ומשפחתה
צליל אבני חיון מקיבוץ כפר החורש סיפרה: "אני הייתי החולה הראשונה במשפחה. קיבלתי הבוקר תעודת מחלים ויצאתי מהבית לשבוע. אחרי שבוע הבן הקטן שלי ובעלי גם יצאו חיוביים ולפני כמה ימים גם הבן הגדול, אז ככה שאנחנו הולכים לסגור יותר משלושה שבועות בבית".
לדברי אבני חיון, "גילינו את זה בצורה מצחיקה: היינו אמורים לצאת למלון בסוף החופש והבן הגדול שלי היה צריך לעשות בדיקת PCR. הוא אמר לי שהוא לא רוצה לעשות את הבדיקה לבד, אז עשיתי איתו וגיליתי שאני חיובית. הוא יצא שלילי אז המלון בוטל ונכנסתי לבידוד. לא הספקתי להתחסן בחיסון השלישי. תכננתי להתחסן מיד לאחר שנחזור מהמלון".
פורסם לראשונה: 19:31, 05.09.21