לפי מקור מצרי בכיר, כעשרה ימים לפני מתקפת הפתע של חמאס לשטח ישראל, פנה שר המודיעין המצרי, גנרל עבאס כאמל, והעביר מסר ללשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הזהיר מ"משהו חריג, מבצע אימתני", שעומד להתרחש מכיוון עזה. כך נחשף ב-ynet, בהמשך לפרסום של סוכנות הידיעות AP על אזהרה מצרית. בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הדברים.
הפנייה ישראל במלחמה לנרצחים ולחללים
בהמשך לסערה שהוביל הפרסום, ועל אף הכחשה מפורשת מצד נתניהו, מסר המקור המצרי כי "אנחנו לא מכחישים ולא סוטים אפילו בסנטימטר מהדברים שאמרנו למספר כלי תקשורת בינלאומיים, בהם ידיעות אחרונות הישראלי".
הגורם במודיעין המצרי אמר ל-ynet כי כאמל "נדהם מהאדישות" שהפגינו בישראל. מקורות במצרים טענו כי התגובה לשר המודיעין המצרי הייתה שצה"ל וכוחות הביטחון "שקועים" בהתמודדות עם הערים ביהודה ושומרון שמהן מופעל טרור נגד ישראל.
לטענת המקור, גנרלים ישראלים הבהירו לקולגות שלהם כי "המצב בעזה, ובמיוחד לאורך הגבול, נמצא בשליטה".
2 צפייה בגלריה
נתניהו ועבאס כאמל, לפני שנתיים
נתניהו ועבאס כאמל, לפני שנתיים
נתניהו ועבאס כאמל, לפני שנתיים
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
מאוחר יותר, בעקבות ההכחשה מצד נתניהו, הדגיש המקור המצרי כי "אנחנו לא מכחישים ולא סוטים אפילו בסנטימטר מהדברים. מצרים ראתה לנכון להתריע בפני ישראל על חומרת המצב מול עזה". הגורם הבהיר כי הוא מדבר על דו שיח חשאי שמתנהל כבר תקופה ארוכה "בין לשכת שר המודיעין המצרי ללשכת ראש הממשלה נתניהו".
המקור הדגיש: "כאשר השיחה התקיימה הובהר לנו בצד המצרי שישראל, מסיבותיה, מעדיפה להתמקד בגדה המערבית והוסבר לנו שה'עיניים' של ישראל לאורך הרצועה, פקוחות ומדווחות כל הזמן. הניסיון מראה שזה לא עבד. אני מזהיר - שאף אחד לא ינסה להפוך את שר המודיעין המצרי למרגל או סוכן ישראלי. כוונתו היתה - ועדיין - לקדם הסדר בין עזה לישראל".
2 צפייה בגלריה
ירי מעזה לישראל
ירי מעזה לישראל
גורם מצרי: "הזהרנו שמשהו גדול יקרה, אך המעיטו בכך". ירי מעזה
(צילום: AP Photo/Hatem Moussa)
בסוכנות AP צוטט גורם מצרי שלפיו "הזהרנו אותם שהמצב יתפוצץ בקרוב, בקרוב מאוד, ושזה יהיה גדול. אבל הם המעיטו בערך האזהרות שלנו".
יצוין כי בגרסה קודמת של כתבה זו נכתב כי השיחה הייתה ישירות לנתניהו, ולא רק ללשכתו. בלשכת ראש הממשלה מסרו בתגובה: "הפרסום כאילו ראש הממשלה נתניהו קיבל מסר מקדים ממצרים הוא שקר מוחלט. לא הגיע שום מסר מקדים ממצרים וראש הממשלה לא דיבר ולא נפגש עם ראש המודיעין המצרי מאז הקמת הממשלה - לא בעקיפין ולא במישרין. מדובר בפייק ניוז מוחלט".
פורסם לראשונה: 16:14, 09.10.23