שלטון הטליבאן בעיר הראת במערב אפגניסטן הודיע אתמול (שבת) שכוחותיו חיסלו ארבעה חוטפים – ולאחר מכן תלו את גופותיהם על מנופים ברחובות העיר כדי להרתיע פושעים אחרים.
שר אחמר עמאר, סגן מושל הראת (העיר השלישית בגודלה באפגניסטן), סיפר שארבעה גברים חטפו איש עסקים מקומי ואת בנו – ועמדו להוציא אותם מהעיר. כוחות הטליבאן הקימו מחסומים ברחבי הראת והצליחו לאתר את ארבעת החוטפים ושני החטופים. החוטפים נהרגו אתמול בקרב יריות, במהלכו נפצע אחד מלוחמי הטליבאן. האב ובנו שוחררו מבלי שנפגעו. זיאהוללאק ג'לאלי, שמונה על-ידי הטליבאן למפקד המשטרה בהראת, אמר שלוחמי הטליבאן הצילו את השניים.
עמאר ציין שאחרי הקרב "גופות החוטפים הובאו לכיכר המרכזית בהראת, ונתלו כדי ללמד חוטפים אחרים לקח". עדי ראייה סיפרו שהטליבאן הביא במשאית את הגופות לכיכר מוסטופיאת, אך תלה רק אחת מהן. שאר הגופות הועברו לאזורים אחרים, ונתלו גם הן על מנופים בכיכרות. "המטרה הייתה להזהיר את כל הפושעים שהם לא בטוחים", אמר מפקד בטליבאן לסוכנות הידיעות AP.
מוחמד נאזיר, תושב הראת, ערך קניות ליד כיכר מוסטופיאת כששמע את אנשי הטליבאן קוראים ברמקולים כדי לעורר את תשומת הלב של התושבים. "ראיתי שהם לקחו גופה במשאית, ואז העלו אותה על מנוף", הוא אמר. על הגופה נתלה שלט שבו נכתב: "זה העונש לחוטפים".
5 צפייה בגלריה
ה טליבאן תלה גופות של עבריינים על מנופים ב הראת אפגניסטן
ה טליבאן תלה גופות של עבריינים על מנופים ב הראת אפגניסטן
(צילום: רויטרס)
תושב נוסף בהראת סיפר: "הייתי במונית בדרך למרכז העיר כשראיתי שהטליבאן השתמש במנוף לתלות גופה. אנשים התחילו לרוץ כדי לראות אותה, ראיתי אותה דרך החלון במונית. אז, כשהגעתי לכיכר הבאה, ראיתי גבר נוסף תלוי על מנוף. כיכר אחרי כיכר. אני עדיין בהלם".
אחרי כיבוש אפגניסטן בחודש שעבר הצהיר הטליבאן שבכוונתו להיות מתון מכפי שהיה כשעלה לראשונה לשלטון, ב-1996. מאז אותה הצהרה פורסמו עדויות על מעשי זוועה של אנשי ארגון הטרור האיסלאמיסטי. בשבוע שעבר אמר בכיכר בטליבאן, ואחד ממייסדי הארגון, שהטליבאן יחדש את ההוצאות להורג ואת כריתות הידיים לגנבים - אך ככל הנראה לא יבצע את העונשים הקשים בפומבי.