בלילות האחרונים מדווחים תושבים מלוד על שעות רצופות של ירי בעימותים המתרחשים ככל הנראה במסגרת סכסוך בין משפחות ערביות בעיר. לטענת התושבים, הפניות המרובות למשטרה לא מצליחות להביא לסיום האירועים, והם סובלים מלילות רצופים ללא שינה. צפו בתיעוד הירי מהלילה (בין רביעי לחמישי) ולראיון באולפן ynet עם תושבת לוד.
- אפרת כהן, איך ישנת הלילה? "גם הלילה היו יריות, אבל כבר הייתי כל כך עייפה מהלילות האחרונים שאני כבר לא שמעתי, חבריי שמעו".
- זה נשמע משוגע לגמרי. מי האנשים שיורים? מה אומרים לך במשטרה? "אנחנו לא כל כך יודעים. אלה כנראה חיסולי חשבונות בין כל מיני משפחות. אבל ההשלכה היא שאנחנו סובלים המון מהנושא הזה. בלילה הקודם היו יריות במשך שעה וחצי. כשהתקשרו למשטרה הם ענו ש'זה מדווח'. אנחנו חסרי אונים בבית. אימא כתבה לנו בקבוצת הוואטסאפ שהיא חרדה כי הבן שלה שיצא עם חברים התקשר ואמר לה: 'אני לא יודע לאן לרוץ כי כשאני רץ לפה, מתחיל פתאום מאזור אחר'. הוא לא יודע איך לחזור הביתה".
2 צפייה בגלריה
חשד שיהודי רצח צעיר ערבי בלוד
חשד שיהודי רצח צעיר ערבי בלוד
מהומות בלוד. ארכיון
- באיזו שעה זה מתחיל? "שלשום זה היה ב-1:30 בלילה למשך שעה וחצי. הלילה זה גם היה באזור השעות האלה. הנשק הבלתי חוקי מסתובב פה ברחובות, ואנחנו מבקשים, דורשים ומתחננים למדינה שתעשה פה ניקוי עמוק. לצערי, בגלל שזה לוד אז לא שומעים על זה כמעט. כשביפו לפני כמה שבועות מישהו רק הרים אקדח, שמעו על זה בכל מיני מקומות.
"מביאים לנו פתרונות שהם בדיחה. אומרים לנו שיפתחו עוד נקודת משטרה, ואז מתברר שזו נקודה שכבר קיימת וייקחו בשבילה שוטרים ממרכז העיר. אז בעצם מה עשינו בזה? המשטרה מדי פעם מוסרת בתגובה שהיא עצרה אנשים, אבל זה קצה הקרחון וזה רק אחרי שאנחנו לוחצים מכל מיני כיוונים".
- מה קורה בעיר מאז המהומות ב"שומר החומות"? הרוחות נרגעו? יש תחושת ביטחון? "אנחנו קוראים לזה שקט מתוח. כי אנחנו עדיין כן חווים הצקות מדי פעם. אני עושה הליכות ויכול לעצור לידי נהג, לירוק עליי ולהמשיך. יש ילדים שמקללים ילדים אחרים בגני השעשועים. אבל אנחנו לא נזוז מפה. יש 20% ערבים ואנחנו חיינו באיזושהי שכנות טובה תקופה ארוכה עד שפתאום יום אחד זה התהפך עלינו".
- מתישהו, זה רק עניין של זמן, מישהו ייפגע. "מתישהו, אבל זה פשוט לא יהיה רק בלוד. אם אנשים חושבים שיהיה להם שקט בכל מיני ערים אחרות. אם המדינה לא תמצא פתרון רציני ותאסוף את הנשק הבלתי חוקי שמסתובב אצל השכנים שלנו, אז זה לא יסתיים".
מהמשטרה נמסר: "במסגרת פעילות מבצעית 'מסלול בטוח' עצרו הבוקר שוטרי תחנת לוד יותר מ-20 תושבי העיר בחשד למעורבות באירועי ירי הלילה, החזקת סמים ואמל"ח. שוטרי תחנת לוד, בסיוע כוחות נוספים של מחוז מרכז ומג"ב, פעלו בשכונת נווה שלום וחשפו רימון, חומרים החשודים כסם ותחמושת רבה".

אישום: שני תושבי לוד ירו ביהודים בשומר החומות

שב"כ והפרקליטות הודיעו על פענוח פיגוע ירי שבוצע בלוד במהלך המהומות במבצע "שומר החומות" ברחוב אקסודוס בעיר, ובמסגרתו נפצע תושב יהודי באורח קל-בינוני. מוקדם יותר הוגש לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד שני קרובי משפחה תושבי לוד - אמסלם חסונה (29) ועייד חסונה (28) – בגין הירי וניסיון להסתיר את הנשק לאחריו. מיוחסות להם – כל אחד על פי חלקו - עבירות של מעשה טרור, חבלה בכוונה מחמירה, ירי בנשק חם, סחר בנשק ושיבוש מהלכי משפט.
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד תומר שטיינברג, ביום האירוע הייתה התקהלות מחוץ לביתם של הנאשמים, שהיו רעולי פנים ומצוידים באקדחים. משהבחינו כי חלק מן המתקהלים הינם יהודים, שלף אמסלם את אקדחו וירה באוויר שתי יריות במטרה להפחיד את הנוכחים. לאחר מכן, נטען, הלכו הנאשמים לבניין מגורים סמוך המשקיף למתחם ההתקהלות, והחלו לירות יחדיו מספר רב של יריות לכיוון התושבים היהודים.
2 צפייה בגלריה
לוד
לוד
האירועים בלוד ב"שומר החומות"
(צילום: AFP)
על פי האישום, אמסלם זיהה שאחד הנוכחים הוא מתנדב מד"א, וירה ממרחק 10 מטרים כדור שפגע ברגלו ופצע אותו. בשלב זה ברחו שני הנאשמים מן הזירה והסתירו את האקדחים במקום מסתור.
במועד אחר במהלך "שומר חומות", נטען, אמסלם סבר שרכב אשר התקרב לביתו הוא של יהודים, ומשכך ירה שלושה כדורים באוויר במטרה להפחיד את הנוסעים. בהמשך אותו הערב הוא הסתובב בעיר כשהוא נושא אקדח טעון ורובה קלצ'ניקוב באופן גלוי. כמה ימים לאחר מכן הוא מכר את הרובה לאדם אחר תמורת 45 אלף שקל.
בנוסף מיוחס לו יידוי אבנים בהלווייתו של מוסא חסונה. בהמשך, טוענת הפרקליטות, הוא טס לטורקיה כדי להקשות על איתורו, ושב לישראל רק בחודש שעבר.