דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, עדכן הערב (שני) בהצהרה מיוחדת - לאחר סרטון טרור פסיכולוגי נוסף של חמאס - כי קיים חשש כבד לחייהם של שני חטופים, ובהם איתי סבירסקי בן ה-38. לדבריו, טענת חמאס שאיתי נפגע מירי צה"ל היא שקר. בסרטון הטרור הפסיכולוגי מופיעה גם נועה ארגמני (26). "ממנה קיבלנו אות חיים", אמר תא"ל הגרי והבהיר כי "אנחנו בוחנים את התמונות לצד מידע נוסף".

"ביממה האחרונה חמאס פרסם סרטונים אודות חטופים, תוך שהוא עושה שימוש אכזרי בחפים מפשע", אמר דובר צה"ל בהצהרתו וציין כי בצבא עדכנו את המשפחות. "לצד זאת שקיבלנו אות חיים מנועה, אני מתייחס לתיאור שעולה מהסרטון על גורל איתי והחטוף הנוסף. איתי לא נורה על ידי כוחותינו, זהו שקר של חמאס".
לדברי תא"ל הגרי, "הבניין שבו הוחזקו לא היה מטרה, והוא לא הותקף על ידי כוחותינו. לא ידענו בזמן אמת את מיקומם, אבל אנחנו לא תוקפים מקום שבו ידוע לנו שייתכן ויש בו וחטופים. בדיעבד, אנחנו יודעים שתקפנו מטרות סמוכות למקום שבו הוחזקו. אנו מתחקרים את האירוע ובוחנים את התמונות לצד מידע נוסף".
2 צפייה בגלריה
נועה ארגן בשבי חמאס
נועה ארגן בשבי חמאס
נועה ארגמני בסרטון שחמאס פרסם אתמול
דובר צה"ל ציין כי בימים האחרונים נפגשו נציגי צה"ל עם המשפחות של איתי והחטוף הנוסף, שמשפחתו ביקשה ששמו לא יפורסם. "בפני המשפחות הובע חשש כבד לגורלם עקב מידע שעומד ברשותנו. חמאס מנסה לנצל את העובדה שהחברה הישראלית מקדשת את חיי אנשיה כדי לזרוע פחד. כן, החבה הישראלית מקדשת את חיי אנשיה. זו העוצמה שלנו".
במטה המשפחות להחזרת החטופים אמרו לאחר הסרטון והצהרת דובר צה"ל: "ב-24 השעות האחרונות נחשפנו שוב לסכנת החיים המיידית בה נמצאים החטופים בשבי חמאס-דאעש. חיי החטופים כולם נתונים לחסדיהם של המרצחים הטרוריסטים. הם אינם מוגנים שם ויש להוציא אותם משם עכשיו. אנו קוראים לקבינט הממשלה לקדם יוזמה מיידית שתביא לשחרור כל החטופים, כולל גופות הנרצחים, ולהביאם חזרה לישראל".
סרטון שלושת החטופים הראשון התפרסם אתמול, כשעתיים לאחר שננעלה העצרת לציון 100 ימים של מלחמה ושבי בכיכר החטופים - שנמשכה יותר מ-24 שעות. שלשום נאם לראשונה זה כמה שבועות דובר הזרוע הצבאית של חמאס "אבו עוביידה", שחזר על עמדתו הפומבית של ארגון הטרור לפיה "משא ומתן על עסקת חטופים לפני הפסקת אש הוא חסר משמעות".
2 צפייה בגלריה
איתי סבירסקי בשבי חמאס
איתי סבירסקי בשבי חמאס
איתי סבירסקי בסרטון הטרור הפסיכולוגי שפרסם חמאס אתמול
במהלך העצרת ליאורה ארגמני, אמה של נועה, שתמונתה נחטפת לתוך עזה הכתה גלים בעולם, אמרה על הבמה כי "היא כבר 100 ימים בשבי. אני לא מבינה איך עברו 100 ימים, אני יודעת ש-100 ימים בשבי זה קשה מאוד". האם, שחולה בסרטן סופני, אמרה עוד כשישבה על כיסא גלגלים: "אני מקווה שאוכל לראות אותה כמה שיותר מהר". ארגמני נחטפה לעזה לאחר שהופרדה מבן זוגה אבינתן אור, שנחטף במקביל אליה לרצועה.
איתי סבירסקי ביקר את משפחתו בקיבוץ בארי בשבת, 7 באוקטובר. הוריו, אורית ורפי סבירסקי, נרצחו בטבח בקיבוץ. כאמור, את שמו של החטוף השלישי ביקשה משפחתו לא לפרסם לעת עתה.