2 צפייה בגלריה
משרד החוץ
משרד החוץ
משרד החוץ
(צילום: גיל יוחנן )
שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורנייצ'וק, זומן הערב (חמישי) לשיחת נזיפה במשרד החוץ לאחר שתקף בחריפות את שר החוץ יאיר לפיד ומדיניותה של ישראל בנוגע לעימות בין רוסיה לאוקראינה. "הזדעזעתי עמוקות מדבריו האחרונים של לפיד בנוגע לסכסוך בין רוסיה לאוקראינה, ואני רוצה להזכיר לאדוני השר שלא מדובר בסכסוך - זו מלחמה שרוסיה מתנהלת באגרסיביות ובציניות מול אוקראינה", כתב השגריר בעמוד הפייסבוק של השגרירות.
2 צפייה בגלריה
 יבגן קורניצ'וק
 יבגן קורניצ'וק
השגריר יבגן קורנייצ'וק
(צילום: שגרירות אוקראינה בישראל)
"חבל שמר לפיד לא שם לב למלחמה במרכז אירופה שנמשכת כבר שמונה שנים", כתב השגריר שננזף לאחר שלפיד העריך שלא תפרוץ מלחמה בין רוסיה לאוקראינה. "לרוע המזל, אדוני השר חוזר על הרטוריקה של התעמולה הרוסית ומתעלם מהמסרים של בעלות הברית החזקות של ישראל, ארה"ב, בריטניה והאיחוד האירופי, בנוגע לאפשרות של פלישה צבאית רוסית לאוקראינה. כמי ששותף לחששות של ישראל מתוכנית הגרעין של איראן, אני מעז להציע שאם תפרוץ מלחמה בהיקף מלא באירופה, ישראל תישאר פנים אל פנים מול האיום האיראני".
קורנייצ'וק הוסיף כי הוא מציע ללפיד לשוחח לא רק עם שר החוץ של המדינה התוקפנית (כשהוא מתכוון לשר החוץ הרוסי, א"א), אלא גם לתקשר מול הצד האוקראיני. "לראות את התמונה האמיתית במקום להשתמש בקלישאות רוסיות", כלשונו. "אני מציע גם לחברינו הישראלים להשתמש בהזמנת נשיאנו ולבקר בקייב, דבר שיהיה חשוב מאוד למדינתנו היום. עמיתנו האמריקאים, הבריטים והאירופים כמו רבים אחרים כבר עשו את זה".