3 צפייה בגלריה
ארכיון
ארכיון
ארכיון
(צילום: דנה קופל)
אזעקות נשמעו בצהריים (יום ה') בשורת יישובים בשפלה ובדרום הארץ כתוצאה מתקלה. נמסר כי מדובר באזעקות שווא, שלא הופעלו בעקבות איום אמת.
פיקוד העורף מסר כי "בדקות האחרונות התקבלו דיווחים על שמיעת אזעקה במספר ערים בארץ. מדובר באזעקות שווא. הפרטים בבדיקה". בהמשך נמסר מדובר צה"ל כי "מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי מדובר בתקלה טכנית שאירעה במהלך בדיקה שגרתית של מערכת ההתרעה. במהלך הבדיקה ולאחריה לא הייתה פגיעה בכשירות המבצעית של מערכות ההתרעה".

גולשים רבים דיווחו במייל האדום של ynet על קולות אזעקה שנשמעו בין היתר באשקלון, אשדוד, גדרה, יבנה, קריית גת ובאר שבע. תושב גדרה סיפר ל-ynet כי "זה הגיע משום מקום. הילדים קצת נלחצו ולא ממש הבנו מה קרה. עם כל הדיבורים על אפשרות של הסלמה בדרום - לשמוע אזעקה בשעת צהריים זה לא משהו שאפשר להתעלם ממנו. אני מקווה שפיקוד העורף יערוך תחקיר כדי למנוע מדברים כאלה לחזור על עצמם, בטח במצבים מתוחים כמו בימים אלה".
רונן, תושב יבנה, הוסיף: "זה הפתיע אותנו. לא הבנו מאיפה זה בא. הייתי במשרד וירדתי לחדר הביטחון. כולנו היינו עם מסכות ולא ברור מה מסוכן יותר - הקורונה או טילים. ברגע שעדכנו שזו אזעקת שווא חזרנו לעבודה".
עופרי חבר, תושבת גדרה, סיפרה שהאזעקה הפתיעה אותה בשעת צפייה בטלוויזיה. "פתאום שמעתי אזעקה ונכנסנו למרחב המוגן. שמענו פיצוצים אבל כשיצאנו החוצה לא ראינו כלום, כמו פטריות של כיפת ברזל".
האזעקות נשמעו בימי מתיחות בגבול רצועת עזה, שם נרשמו אתמול התפרעויות על גדר הגבול. כאלף עזתים הפגינו אמש באזור גדר המערכת, רובם במרחק של 100-200 מטרים מהגדר. לעתים כמה עשרות מהם רצו לגדר, ואז נורו לעברם כדורי רוגר ורימוני גז על ידי כוחות צה"ל שנערכו בכוחות מתוגברים. 14 פלסטינים נפצעו אתמול, ימים ספורים אחרי ההתפרעויות ביום שבת האחרון - שבהן נפצע קשה צלף יחידת המסתערבים של מג"ב, בראל חדריה שמואלי.
3 צפייה בגלריה
עימותים בגבול רצועת עזה
עימותים בגבול רצועת עזה
גבול עזה, אתמול. 14 נפצעו
(צילום: AP)
אזעקות האמת האחרונות שנשמעו באזור השפלה היו בסיומו של מבצע "שומר החומות", בחודש מאי האחרון. מאז שוגרה מוקדם יותר החודש רקטה אחת בשעת צהריים לעבר שדרות - והיא יורטה על-ידי כיפת ברזל. זה היה השיגור הראשון מעזה לישראל מאז סיום המבצע, שבו נהרגו 13 ישראלים ו-254 פלסטינים תושבי הרצועה.
ב-2017 הופעלה אזעקת שווא באמצע הלילה ביישובים באזור המרכז, כתוצאה מטעות אנוש. תושבים רבים בתל אביב, גבעתיים, בת ים, חולון ואזורים נוספים בגוש דן דיווחו על אזעקה עולה ויורדת שנשמעה בשעה 2:48 לפנות בוקר. בתום תחקיר האירוע אז נמסר: "פיקוד העורף הפיק לקחים מהאירוע, אותם יישם עד תום ופועל לצמצום מקרי אזעקות שווא במטרה לשמור על שגרת יומם של אזרחי ישראל".