בחטיבת הנח"ל ובאוגדת הגליל מתחקרים תאונה חריגה שהתרחשה ביום חמישי בשעות הערב, סמוך למוצב גלאדיולה בגזרת הר דב, במהלכה נפצעו באורח קל ארבעה לוחמים מגדוד 50 שאחראי על הגזרה.
4 צפייה בגלריה
הזירה בהר דב
הזירה בהר דב
המוצב בהר דב. הלוחמים נתקעו, אבל טוענים: לקצין כן נתנו לרדת, למשימה לא מבצעית
4 צפייה בגלריה
רכב BV מיוחד לנסיעה בשלג
רכב BV מיוחד לנסיעה בשלג
רכב BV, ארכיון
(צילום: דובר צה''ל)
התקרית התרחשה כאשר נהג רכב ה-BV בו נסעו, מעין מפלסת שלג, איבד שליטה ופגע בצד הדרך. כלי הרכב המיוחד כמעט התהפך, וארבעת הלוחמים שבתוכו פונו לקבלת טיפול רפואי במורד ההר, ובהמשך שוחררו להמשך מנוחה בבתיהם.
התאונה החריגה גרמה לתסכול בקרב לוחמים אחרים במוצב הגדודי, שכן צה"ל לא סיפק רכב דומה וחלופי להורדת לוחמים אחרים לחופשה בבתיהם. לטענת לוחמים בגדוד, בצה"ל כן סיפקו רכב ואישור לאחד הקצינים ביחידה לרדת מההר למשימה אחרת שאינה מבצעית.
"הכריזו עוצר יציאות ואמרו לנו שעד שהשלג לא יפשיר, ניתקע במוצב", טענו הלוחמים, שהזכירו כי בגזרות שכנות בהר החרמון יש די והותר מפלסות ורכבים ייעודיים לנסיעה בשטח – אבל בצבא החליטו לא להעביר חלק מהם לטובתם. בו בעת, בצה"ל התגאו בסוף השבוע האחרון על התנאים הלוגיסטיים שסופקו ללוחמים בהר דב ובחרמון במזג האוויר הסוער, שצפוי להימשך גם בימים הקרובים.
מצה"ל נמסר בתגובה: "במהלך נסיעה של רכב מסוג BV, המותאם לנסיעה בשלג, ממוצב גלאדיולה בהר דב, נהג הרכב הרגיש כי איבד שליטה וירד לשול על מנת לעצור. רכב ה-BV נפגע אך לא התהפך. ארבעה חיילים נפצעו באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי ושוחררו כעבור מספר שעות לבתיהם".
עוד נמסר כי "שאר החיילים שנכחו ברכב ירדו מההר. יתר החיילים שהיו צריכים לרדת, יישארו במוצב עד לפתיחת הצירים מחדש. הנסיעות במרחב הר דב מתבצעות בתקופה זו ביתר זהירות כדי למנוע תאונות ואירועי בטיחות. האירוע מתוחקר על ידי המפקדים".