מאסר עולם לכותבת הבלוג "איך לרצוח את בעלך" - שרצחה את בעלה. הסופרת האמריקנית ננסי קרמפטון-ברופי, בת 71, נשלחה אתמול (שני) למאסר עולם על רצח בעלה במקום עבודתו בפורטלנד, לפני ארבע שנים.
קרמפטון-ברופי הורשעה ברצח מדרגה שנייה ב-25 במאי, לאחר משפט שארך קרוב לחודשיים. בתקשורת המקומית בארצות הברית דווח כי גזר הדין שלה כולל אפשרות לחנינה אחרי ריצוי 25 שנות מאסר, אז היא תהיה בת 96.
2 צפייה בגלריה
ננסי קרמפטון ברופי מחברת איך לרצוח את בעלך רצחה את בעלה
ננסי קרמפטון ברופי מחברת איך לרצוח את בעלך רצחה את בעלה
ננסי קרמפטון-ברופי בבית המשפט. תוכל לקבל חנינה בגיל 96
(צילום: AP)
התביעה אמרה כי ב-2 ביוני 2018 קרמפטון-ברופי ירתה למוות בבעלה דן ברופי, בן 63 במותו, בתוך "המכון הקולינרי של אורגון", שם לימד כשף. בניגוד למעשי רצח אחרים, המקרה קיבל תשומת לב בארצות הברית כולה לאחר חשיפת הבלוג שכתבה הרוצחת שנים לפני כן - אבל בית המשפט סירב לקבל אותו כראיה.
באותו בלוג, "איך לרצוח את בעלך", כתבה הסופרת על דרכים להרוג את בן הזוג, ועל מניעים אפשריים לרצח. בבלוג כתבה קרמפטון-ברופי על הרווחים הכספיים כתוצאה מרצח הבעל, ועל שימוש בנשק חם. היא ציינה שאקדחים הם פתרון "רועש ומלוכלך, שדורש כישורים מסוימים".
למושבעים אמרה התביעה כי קרמפטון-ברופי הייתה בקשיים כלכליים לפני רצח בעלה ביוני 2018, אך המשיכה לשלם ל-10 פוליסות ביטוח חיים שונות. בעקבות המוות של בעלה היא הייתה אמורה לקבל מהפוליסות סכום כולל של 1.4 מיליון דולר.
2 צפייה בגלריה
ננסי קרמפטון ברופי מחברת איך לרצוח את בעלך רצחה את בעלה
ננסי קרמפטון ברופי מחברת איך לרצוח את בעלך רצחה את בעלה
קרמפטון-ברופי. כתבה בבלוג על דרכים להרוג את בן הזוג
(צילום: AFP / Multnomah County Sheriff's Office)
משפטה נפתח באפריל בפורטלנד. בחודש שעבר אמרה בבית המשפט: "מבחינה כלכלית, היה לי טוב יותר כשדן היה בחיים. איפה המניע, אני שואלת אתכם? עורך היה צוחק ואומר 'אני חושב שאת צריכה לעבוד קשה יותר על הסיפור הזה, יש לך חור גדול בעלילה'".
תלמידיו של ברופי היו אלה שמצאו אותו ללא רוח חיים, עם הגעתם לכיתה בבוקר שלאחר הרצח. בתיעוד מצלמת האבטחה נראה הרכב של קרמפטון-ברופי מחוץ למקום העבודה של בעלה. היא טענה שהיא סובלת מאמנזיה - וכלל לא זוכרת שנסעה לשם ביום שבו נרצח הבעל. כשניסתה להסביר את תיעוד מצלמות האבטחה אמרה שנסעה באזור כדי "לקבל השראה" לכתיבה. "זה לא מישהו שהייתי יורה בו בגלל שיש לי בעיית זיכרון. אם הייתי יורה בו הייתי יודעת את כל הפרטים", טענה הסופרת.
לפי החוקרים הסופרת רצחה את בעלה באמצעות אקדח "גלוק 17" שקנתה בתערוכת נשק. לדבריהם, את הקנה של האקדח היא רכשה ב-eBay. הקנה מעולם לא נמצא, למרות חיפושים נרחבים של המשטרה. "היית שם (במקום הרצח) באותו הזמן שבו מישהו ירה בבעלך, בדיוק עם אותו סוג אקדח שיש לך - שעכשיו נעלם באופן מסתורי", אמר התובע לנאשמת.
קרמפטון-ברופי הודתה שרכשה אקדח "גלוק" - אבל ציינה שהוא נועד להגן על בעלה כשיצא ללקט פטריות ביער. היא אמרה שהקנה של האקדח נרכש במסגרת תחקיר לספר. "הייתה הפרדה גדולה בין מה ששימש לכתיבה למה ששימש להגנה עצמית", טענה בבית המשפט. המושבעים, כאמור, לא קיבלו את גרסתה וגזרו עליה מאסר עולם.