ראש מטה חיל האוויר, תת-אלוף עומר טישלר, הבהיר כי התרעות "הקש בגג" לפני תקיפות ברצועת עזה אינן רלוונטיות בימי הלחימה הנוכחית. "הקש בגג זה מונח שרלוונטי לסבבים, ואנו במלחמה. איפה שיש אויב ואנו רוצים להשמידו - אין הקש בגג", הבהיר. לדבריו, ישנה היערכות גם לכניסה קרקעית לרצועה: "אנו מתכוננים לאפשרות של תמרון קרקעי, אפקטיבי ואגרסיבי".
2 צפייה בגלריה
מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר וראש להק מבצעי אוויר תת אלוף עומר טישלר מפקדים על הסיכול ברצועת עזה מבור חיל האוויר
מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר וראש להק מבצעי אוויר תת אלוף עומר טישלר מפקדים על הסיכול ברצועת עזה מבור חיל האוויר
האלוף בר עם תת-אלוף טישלר. "הקש בגג? לא רלוונטי במלחמה"
(צילום: דובר צה"ל)
הכותרת
האשליה, הקונספציה, המחדל והאמת: חמאס תמיד רצה שנקרוס
22:48
תא"ל טישלר הוסיף כי "אנחנו לא באירוע כירורגי, זה לא דומה לשום דבר שהיה בפעמים הקודמות. מבחינתי האירוע הזה נגמר. לזה אנחנו לא חוזרים - לאיך שחמאס היה". הוא התייחס למכת הפתיחה האכזרית, ולטענות לאי-מוכנות הצבא: "אנו בתוך מלחמה קשה אחרי אירוע בלתי נסבל ולא אנושי שבוצע ע"י אויב מתועב שיוצא מאוכלוסיה כדי להרוג אוכלוסיה. נתחקר באופן ברור וחד. אנו אחראיים לכך שלא מנענו את האירוע הנפשע הזה, אבל אנו פועלים לשנות את המצב מיסודו ובזה צריכים להיות ממוקדים".
"כצבא היינו צריכים למנוע זאת - ולא מנענו זאת. ברגע שזה קרה כל הכוננויות של חיל האוויר הופעלו - מסוקי קרב הגיעו לתא שטח עם ערבוב קשה מאוד של אזרחים ומחבלים. טייסים רואים בכוונת מקרוב מחבלים ואזרחים צמודים ומקבלים החלטות קשות. כל מה שהיה בחיל האוויר זינק".
2 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל בעזה
תקיפת צה"ל בעזה
התקיפות ברצועה, אתמול. "לא מפתרעים נגד אוכלוסייה אזרחית חלילה"
(צילום: EPA/MOHAMMED SABER)
הבכיר בחיל האוויר גם דיבר על אופי התקיפות המאסיביות ברצועה, שנמשכות כל העת - והדגיש כי על אף שצה"ל תוקף כפי שמעולם לא תקף, הוא "לא מתפרע" בתקיפות נגד אוכלוסייה אזרחית. "אנו תוקפים מרכזי פיקוד ושליטה, פעילי טרור בתוך ומחוץ לבתים, תשתיות טרור רחבות בצורה מאוד אגרסיבית. אנחנו לא תוקפים אוכלוסייה אזרחית כמו שחמאס עשה ולא מתפרעים חלילה, אבל כן במסה רחבה ולא בצורה כירורגית. אנו תוקפים באלפי חימושים".
לדבריו, "אין מקום לסיכה בשמי עזה, יש מאות מטוסי קרב, מסוקי קרב וכטב"מים שמגנים על הקו - וגם כלי טיס נוספים כל העת - מגובה אפס עד גובה 40 אלף רגל. אנו פועלים בסבלנות ימים קדימה, כדי לעקור את מרכזי הטרור שלא יחזרו לקדמותם. יירטנו אלפי רקטות עד כה לצד התנהגות אחראית של הציבור". 
על אף שמירב המאמצים של צה"ל מתרכזים בדרום, תא"ל טישלר מדגיש כי ההיערכות להסלמה של ממש בצפון נמשכת. "אנחנו ממוקדים בעזה - ופרוסים חזק בצפון", אמר.