2 צפייה בגלריה
זירת התאונה בעפולה
זירת התאונה בעפולה
זירת התאונה בעפולה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
צעיר כבן 24 נהרג הבוקר (שני) מפגיעת רכב בעת שרכב על קורקינט חשמלי בעפולה. צוות מד"א שהוזעק למקום קבע את מותו. הנהגת הפוגעת, כבת 40, פונתה לבית החולים לאחר שחשה ברע בעקבות התאונה.
בשעה 05:46 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע על רוכב קורקינט חשמלי שנפגע מרכב בשדרות בן גוריון פינת שדרות יצחק רבין בעפולה. הפרמדיקים של מד"א מיקה עוז ושימי פרג'י סיפרו: "ראינו על הכביש קורקינט חשמלי ובסמוך שכב צעיר מחוסר הכרה עם חבלת ראש קשה, הוא היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. מיד ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו".
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה בעפולה
זירת התאונה בעפולה
זירת התאונה בעפולה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
על פי עמותת אור ירוק, 11 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים נהרגו מתחילת שנת 2022 בתאונות דרכים - יותר מהרוג אחד בכל חודש. על פי העמותה, בכל יום נפגעים עשרה בני אדם בממוצע בתאונות עם אופניים וקורקינטים חשמליים, ארבעה מהם מאושפזים במרכזי הטראומה.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר: "אני משתתף בצערה הכבד של המשפחה השכולה. האופניים והקורקינטים החשמליים הפכו לכלי תחבורה מרכזי בשנים האחרונות ובמקביל גם מספר הנפגעים בכל שנה הולך וגדל. למרות זאת אין תוספת של שוטרים וניידות, ברוב מוחלט מהערים בארץ אין שבילי רכיבה ורבים רוכבים ללא קסדה. תמונת המצב היא כאוס מוחלט וג'ונגל תחבורתי שלדאבון ליבי עולה גם בחיי אדם. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לקדם סלילת שבילי רכיבה בערים במטרה להפריד את הרוכבים מכלי הרכב. במקביל, חייבים להוסיף שוטרים וניידות כדי להגביר את הניראות בכבישים וכך גם את תחושת ההרתעה אשר תמנע עבירות תנועה מסכנות חיים. תאונות הדרכים הן לא גורל ואפשר בשילוב זרועות של כלל הגורמים להציל חיי אדם".