למרות החשש הגדול מפני חמאס בקרב תושבי רצועת עזה, קולות מפתיעים חלחלו אל הרשתות החברתיות: קולות אלה מגיעים בתגובה לסרטון שפרסם אמש (שלישי) דובר צה"ל, ובו נראה יחיא סינוואר כשהוא נמלט בין המנהרות יחד עם ילדיו.

"העכברוש הזה, יחיא סינוואר, רץ במהירות להסתתר מתחת לאדמה", כתב מוסטפא עספור, תושב הרצועה, ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר). לעספור יש לא מעט עוקבים ברשת החברתית, וגם דובר צה"ל בערבית מיהר לשתף את דבריו. "הוא בנה מנהרות להסתתר בהן לו, לילדיו, לאשתו ולמי שמקיפים אותם. הוא השאיר את הגברים, הנשים, וילדי עמו להיאבק במוות מעל פני האדמה, בזמן שהוא נהנה עם משפחתו מתחת לאדמה. לא אמרת שיום אחד תלך לביתך ברגל, בלי שומרים, ותאתגר את הכיבוש להתנקש בחייך? איפה אתה היום? הכיבוש בביתך - אז צא להתעמת איתם, במקום למות בזמן שאתה מתחת לאדמה כמו עכברוש. לעזאזל, אתה מנהיג פחדן שמקריב את ארצו ואת עמו למען עצמו".
תגובה נוספת שנצפתה ברשת החברתית X היא של אזרח מקומי בשם ע'סאן, שהגיב כך לסרטון: "אהובי סינוואר, אתה ומשפחתך מתחבאים בזמן ששאר האנשים מתים כרגיל. אה נכון, שכחתי שאונר"א היא זאת שנדרשת להגן על האנשים. לעזאזל, צריך לקלל את האדם הכי נקי מביניכם".
ויסאם אלחאלידי, אשר עובד במועצה הלאומית הפלסטינית, הגיב גם הוא לסרטון: "הפסיכופת הזה, שנקרא סינוואר, מסתתר במנהרות עם משפחתו בעוד שיש למעלה מ-2 מיליון נשמות תמימות מעל פני האדמה המושמדת. האם זה מספק את אללה יא סינוואר, יא דאעש?".
במקביל, יש גם קולות שמתייצבים לצידו של סינוואר בגלוי. "פקידי הכיבוש חוזרים מדי יום על רצונם לראות את סינוואר מת או נעצר", הסביר הסופר הפלסטיני ראפת מורה, שתומך בשלטון חמאס. "הדבר מעיד על ההשפעה והתוצאות שהשיגו סינואר ומוחמד דף נגד הכיבוש. התקשורת הישראלית רוויה בדיבורים על משנתו של סינוואר, על קשיחותו, על אישיותו, על התעקשותו להביס את ישראל ועל מטרותיו הקשורות לשחרור האסירים והעצורים הפלסטינים".
בחודש אוקטובר התראיין בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק לערוץ הטלוויזיה הרוסי בשפה הערבית RT, והתייחס לשימוש של בכירי חמאס במנהרות. בריאיון הודה כי המנהרות נועדו להגן על אנשי החמאס. כשנשאל מה בנוגע לביטחון תושבי הרצועה השיב: "זאת אחריות האו"ם להגן עליהם".