הרמדאן החל, אבל בישראל לא מסירים מעל הפרק אפשרות של עסקת חטופים: גורם ישראלי בכיר אמר בצהריים (שני) כי "בשבוע הקרוב נראה אם זה אפשרי. בתנאים מסוימים אפשר להגיע לשם - אבל זה קשה". הגורם הבכיר הוסיף כי חרף שרטוט הקו האדום של הנשיא ג'ו ביידן, "פעולה ברפיח תקרה". לדברי הגורם, "השאלה היא מתי - כי יש כאן מורכבויות רבות".
1 צפייה בגלריה
(צילום: AP, רויטרס/Amir Cohen)
בתוך כך, קבינט המלחמה דן הלילה בסוגיית עסקת החטופים. גורמים המעורים במשא ומתן שבו והעלו את דרישתם להרחיב את המנדט של צוות המו"מ, אך כל חברי קבינט המלחמה היו תמימי דעים נגד ההצעה.
בישראל העריכו ביום שבת האחרון, לאחר פגישת ראש המוסד דדי ברנע עם ראש ה-CIA וויליאם ברנס, כי עדיין יש סיכוי לפריצת דרך במהלך הרמדאן בכל הנוגע לעסקת חטופים. הבוקר דיווח העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי ברנס דן בין השאר באפשרות להגיע להפסקת אש קצרה, שבמהלכה תיסלל הדרך למו"מ. מקור מצרי אמר לעיתון כי במהלך ביקורו של ברנס התקיימו דיונים בנוגע לנוסחה שתבטל את ההיצמדות לרשימת חטופים חיים - חמאס יגיש רשימה ראשונית הכוללת את שמותיהם של החטופים שבשליטתו בלבד, או רק של החטופים שידוע שהם בחיים, ולמתווכים תינתן רשימה מפורטת של החטופים שבידי ארגוני הטרור ברצועה.
גורמים ישראלים, כך או כך, טענו שחמאס מתבצר בעמדתו ולא מעוניין בעסקה. לדבריהם, לארגון יש אינטרס להיכנס לרמדאן כשהציבור שלו סובל והעולם מאשים את ישראל: "חמאס מאמין שככל שהציבור שלו יסבול, כך יגברו הלחצים על מדינת ישראל, והוא מצפה לתנאים יותר טובים במשא ומתן. בעת הזאת הוא לא רוצה להתקדם לעסקה. כל המתווכות ובראשן ארה"ב, כולל הנשיא ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס, תמימות דעים שהעסקה לא מתקדמת כי חמאס לא רוצה, ולא כי ישראל לא מתגמשת על תנאים".
בהודעה מטעם המוסד ביום שבת נאמר כי "חמאס מתבצר בעמדתו כמי שאיננו מעוניין בעסקה וחותר להבערת האזור במהלך הרמדאן על חשבון התושבים הפלסטינים ברצועת עזה. יודגש כי כל העת נמשכים המגעים ושיתוף הפעולה עם המתווכות בניסיון להביא לצמצום הפערים וקידום הסכמות".
בשבת אישר בכיר חמאס חוסאם בדראן כי ארגון הטרור דורש כתנאי לעסקה את סיום המלחמה, יציאת כל כוחות צה"ל מעזה, חזרת העקורים לצפון הרצועה וגיבוש תוכנית לשיקומה. קטאר, כך דווח ב"וול סטריט ג'ורנל", איימה לגרש משטחה בכירים בלשכה המדינית של חמאס השוהים בדוחא אם לא יצליחו לשכנע את ההנהגה ברצועת עזה להגיע לסיכום מול המתווכות וישראל. בעיתון צוין כי הדיווח מתבסס על גורם בחמאס וכמה גורמים מצרים.
בתוך כך, רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו שלחה היום מכתב אישי למוזא בנת נאסר אל-מסנד, אימו של אמיר קטאר - לכבוד הרמדאן ובבקשה לסייע בשחרור החטופים. "כאישה לאישה, הכרחי להתייחס לכך שבין החטופים והחטופות יש 19 נשים שסובלות קשיים בלתי נתפסים", כתבה נתניהו לאימו של האמיר. "הדיווחים על התעללות מינית ואונס הם מחרידים, ואי אפשר להתעלם או לסבול מעשים כאלה נגד נשים. זוהי קריאה לפעולה שחורגת מגבולות פוליטיים ומדברת על האנושות והערכים המשותפים שלנו. אני קוראת לכם, ברוח הרמדאן, למנף את השפעתכם המשמעותית כדי לפעול למען שחרור החטופים והחטופות הישראלים. המעורבות שלך יכולה להיות מכרעת בהחזרתם הביתה".
במכתב הוסיפה שרה נתניהו: "קולך והשפעתך יכולים לשפר באופן עמוק את מצבם, ואני מפצירה בכם לנקוט עמדה נגד זוועות כאלה. איננו יכולים לשתוק או לעמוד מאחור כאשר כבודן ובטיחותן של נשים עומדים על כף המאזניים".