מתחם הטיסות היוצאות בנמל התעופה בריסל פונה למשך יותר משעה - וכעת מתברר הקשר הישראלי והאיראני לדרמה בבירת בלגיה. אתמול (יום ה') פונו שני אולמות היוצאים בנמל התעופה בבירת בלגיה, לאחר שנמצאה מזוודה חשודה.
בדיווחים בתקשורת הבלגית צוין כי אין זה חריג למצוא מזוודה ללא בעלים בנמל תעופה, ולא ברור מדוע דווקא הפעם הוחלט על פינוי המקום, ועל פינוי המתחם הסמוך המשמש כמרכז חיסונים. אבל ל-ynet נודע כי נבדק אם הרקע לכך הוא ניסיון איסוף מודיעין איראני.
3 צפייה בגלריה
נמל התעופה בבריסל. פונה ליותר משעה
נמל התעופה בבריסל. פונה ליותר משעה
נמל התעופה בבריסל. פונה ליותר משעה
3 צפייה בגלריה
טיסה שהוחזרה מבריסל לקטאר
טיסה שהוחזרה מבריסל לקטאר
הטיסה מבריסל לדוחא שבה על עקבותיה
3 צפייה בגלריה
אולמות היוצאים פונו. נמל התעופה בבריסל
אולמות היוצאים פונו. נמל התעופה בבריסל
אולמות היוצאים פונו. נמל התעופה בבריסל
(צילום: AFP)
גורמים אמרו כי מאבטח של אל על הוא זה שמצא את המזוודה. לדבריהם, חקירה הובילה לכך שאותה מזוודה שייכת ככל הנראה לאישה ממוצא איראני המתגוררת בבריסל, והייתה כבר על טיסת קטאר איירווייז בדרך לדוחא. משטרת בלגיה הורתה למטוס האיירבוס לשוב על עקבותיו, ולפי אחד הגורמים האישה הורדה ממנו ונעצרה.
לאחר בדיקת המזוודה לא נמצא בה חומר נפץ, אלא - לפי הטענה - רק חבילות אלכוג'ל. "המצב חזר לשגרה, אף טיסה לא בוטלה", נמסר אתמול מנמל התעופה בבריסל, ודובר המשטרה המקומית אמר לתקשורת המקומית כי הם "לא רצו לקחת שום סיכון". אבל כאמור, היום התברר כי ייתכן שחלק מהפרטים לא פורסמו.
לפי גורמים במערכת האבטחה של אל על בבריסל, היה זה ניסיון של איראן לבדוק את מערכת האבטחה בנמל התעופה ולדלות מידע על אופן הפעולה של צוות האבטחה של אל על. "המאבטח פעל כראוי ובקור רוח ובכך מנע פיגוע עתידי", אמרו.
גורמי ביטחון בישראל אמרו בתגובה כי "הנושא בבדיקה".
נגד מערך האבטחה הכללי בנמל התעופה בבריסל, נזכיר, היו טענות רבות אחרי הפיגוע שביצע בו דאעש ב-22 במרץ 2016. בבריסל התרחש אז פיגוע התאבדות משולב בנמל התעופה ובתחנת המטרו. בשני הפיגועים הללו נרצחו 32 אנשים, נפצעו יותר מ-300 בני אדם. בזמנו, מי שנטל את האחריות לפיגוע היה דאעש, וביצעו אותו שלושה מחבלים מתאבדים. הפיגוע הראשון התרחש בנמל התעופה, שם התפוצצו שני מחבלים מתאבדים - אחד ליד עמדת הצ'ק אין של אמריקן איירליינס ובריסל איירליינס, והשני ליד סטארבקס. 12 אנשים נרצחו במקום ו-35 נפצעו. כשעה לאחר מכן התפוצץ מחבל מתאבד נוסף בתחנת המטרו מאלבק, 16 בני אדם נרצחו במקום ו-106 נפצעו. בהמשך נקבע מותם של חלק מהפצועים.